Ok, så blev jeg lidt klogere på affaldet :) . Jeg troede faktisk ikke kommunerne havde nogen profit af det, men det er da fint nok, hvis dele af det kan finansiere sig selv.
Jeg så et program, hvor en "guld ekspert"
talte om, hvor meget guld der var tilgængelig for offentligheden. Men synes stadig 20 m3 lød af latterligt lidt, så jeg har nok
hørt forkert. Kan være han har talt om siderne på en terning på 20,2 meter, som
denne side beskriver mængden af guld, men det giver jo så også totalt noget der ligner 8000 m3.
Ja det er ærgeligt man ikke lige sådan kan lave aftaler med de lokale indsamlings steder, det flyder jo med gode ting der. Men lur mig om de ikke os lige klipperlidt kabler og lign til kaffe kassen.
Jeg er stadigvæk interserret i at købe gamle pc´er, mobiler, servere og andet print. skriv endeligt!
Hej - är det forfarande intressant så skicka ett mejl till jennasurfbabe@hotmail.com för jag har allt möjligt skrot som pc, skrivare, tv mm som ska gratis bort om du hämtar det
Prisen på printskrot afhænger meget af kvaliteten. Hvis der er tale om ren print fra computere giver jeg kr. 30,00 pr. kilo. Skriv gerne på jkh@2063.dk hilsen Jens Kr.
Er ved at flytte produktionen og i den forbindelse har jeg noget elektronik skrot, desværre har jeg smidt en del ud allerede men lidt er der tilbage, er du stadig interesseret, i så fald skynd dig og ring til mig 22 82 41 72. mvh Louise
Sagen er bare den det kræver meget store mængder for der er bare en smule ved at udvinde metaller fra elektronikskrot, og de dage hvor der var ædelmetaller af betydning er ovre. Fabrikanterne har rasionaliseret med guld og andre dyre matrialer.
Der er da stadig guld og hente, men det svarer til at komme til Klondyke efter de store fund var gjort.
Hvorfor er der så stadig interesse for komponenter? Fordi knowhow og udstyr er på plads for (formentlig mindre en en håndfuld) håbefulde iværksættere, så hellere udvinde en smule frem for ingenting.
Men det er kradse kemikalier der skal bruges og nogle af dem kan kun skaffes af proffesionelle.
Så grundlaget for lokale golddiggers er ikke tilstede mere.