Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dankort og kreditkort i kontoplanen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Apr 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at udarbejde kontoplanen, hvor jeg dog bliver i tvivl om placeringen af konti til Dankort og andre kreditkort m.v.

I standardkontoplanen fra 100svar.dk er følgende konti placeret under likvide beholdninger:

• 5800 Kassebeholdning (skal løbende afstemmes...)
  • 5805 "På vej til bank" (til "afsendte" fx. dankort- eller kontante indbetalinger indtil de dukker op i banken)
  • 5810 Girokonto (skal løbende afstemmes...)
  • 5820 Bankindestående (skal løbende afstemmes...)
  • 5830 Bundne likvide beholdninger

Efter min bedste overbevisning er likvide midler nogle som man har og ikke er bundne.

"På vej til bank" og hermed kommende dankort-indbetalinger har man ikke modtaget endnu, så jeg ville have lagt dem ind i kontoplanen under Tilgodehavender.

Hvad gør I?

Og hvorfor?

Med venlig hilsen

Finn Nielsen

Tilmeldt 25. Apr 10
Skrevet kl. 10:49

Glemte lige - gælder det samme for checks?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:53

Jeg synes ikke, det gør den store forskel om de ligger lige under banken (som 100svar) eller om du placerer dem under tilgodehavender. Begge dele er omsætningsaktiver. Teknisk set har du nok ret, og det vigtigste er, at det virker for dig i praksis.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 10:55

Og med hensyn til checks: Undgå at udstede dem - lav bankoverførsler. Det er irriterende, hvis man skal gå og holde øje med checknumre i uger/måneder, fordi der er en enkelt, der ikke er blevet hævet. Checks, man modtager, kan behandles på samme måde som Udenlandske kort - eller man kan skynde sig at sende dem til banken og så ført bogføre indbetalingen den dag, de blvier registreret i banken. Min bank ekspederer samme dag, som de modtager checken.

Dbh
Anette
http://regnskabsskolen.dk

Tilmeldt 25. Apr 10
Skrevet kl. 11:54

Tak for hjælpen, Anette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)