Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kunde der ikke vil betale

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
og lige et indlæg mere!jeg har som skrevet før først startet mit firma for godt to md siden men er desværre så uheldig at den først kunde ikke vil betale sin regning.hvordan griber jeg det bedst an ? er det direkte til advokat ,med en masse omkostninger eller hvad.det skal lige forklares at jeg var ved at gøre et projekt færdig og jeg måtte udskyde tiden to gange også grundet utrolig dårligt vejr og som jeg har forklaret kunden så er en håndværker jo altid i vejerets vold og magt så tingene kan trække ud .men det han ikke vil betale for er jo materialer som han har fået og arbejds timer jeg har brugt på hans hus.og der var ingen aftalt tid om hvornår det skal være færdig.var ved at rette spær op og bjælkelag.er der nogen der ude med nogle vise ord.?
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:36
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:39
Du kan altid kræve betaling for monterede materialer, samt din tid.
Hvis du feks. har afgivet et tilbud og ikke har kunne lave det indenfor fristen kan køber jo altid springe fra, hvis der ikke er lavet en kontrakt der forbyder det.

Tag en snak med kunden og hør om han vil betale for brugte materialer og x antal timer, hvis han pure nægter så må du kontakte en advokat.

Jeg ville personligt afmontere materialerne, hvis det er muligt men det er det nok ikke i din branche.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 7. Oct 06
Skrevet kl. 22:59
hej michael.hvad mener du med at x timerne .?peter
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:17
Jeg mener følgende:
Hvis du har brugt 50 timer er det det du skal opkræve af din kunde, men det kunne jo være kunden mente du kun havde brugt 30 timer. Så x antal timer er den tid du har brugt på det arbejde du allerede har udført.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 7. Oct 06
Skrevet kl. 23:26
hej igen.det her er en griner.jeg tror det er sengetid for mig nu.ja selfølgelig x antal timer men jeg læste det som om jeg skulle gange timerne.langt ude med mig.nat nat
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:44
 ja jeg havde godtnok på fornemmeren du havde læst det forkert.

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 10:09
Hej jyde

Jeg synes ikke du skal smide den til advokat endnu - står du selv for at skrive regninger og lave regnskab og sådan?

I mine øjne drejer det sig om at sætte en knivskarp rykkerprocedure op - det virker professionelt, og dine kunder vil så vælge at betale til dig først fremfor en anden... ellers vil du blive brugt som bank - har selv stor erfaring efter en del år i inkassobranchen og kan godt være dig behjælpelig - bare send mig en PM.

Mvh.
René

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)