Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Findes der et program til at lave fakturaer i?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 161
Fra  Skov Rejser Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg får genereret min faktura automatisk via. e-conomic.dk. Mamut er et godt ERP program som også kan bruges. Der er mange muligheder :)  

Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 16:21

Ivaerksaet:

Nørager   ....   du  ved  da  godt  hvad  Light  her  betyder ???

Nemlig  retten   når  Lone  forhåbentlig  vokser  fra  Light-begrænsningerne;  så  koster  det  rigtig  mange  gode  dkr.  i  tillæg   Det  er  jo  ikke usædvanligt  at  folk  der  troede  de  havde  købt   LØSNINGEN  qua  det  C5Light    til de  små  2-3.000 kr.  -  inden  der  er gået  et  år  så  står  de  med  tilkøbsmoduler  til  det smarte  program  for  mellem   5.000  til  10.000 kr.

Hvilket er småpenge for virksomhedens eksistensgrundlag. Hvad giver du for telefoni? For bistand fra revisor/advokat? I gebyrer til banken? Affaldsgebyr til det offentlige?

Inden man beslutter sig for et økonomisystem, skal man gøre sig klart hvad man skal bruge det til her og nu - om et år - om fem år. Ud fra det vælges det bedste til ens situation. For spørgeren kunne Saldi være en løsning, mens C5 nok først skal på banen, når der kommer lidt mere kød på forretningen. C5 er ikke for den lille iværksætter, der ikke skal være større, eller hvor der er tvivl om hvor man vil bevæge sig hen.

Husk når der anbefales småprogrammer som Word, at regnskabslovens krav om entydigt og ubrudte fakturanummerserie altid er gældende. Det betyder man skal holde styr på en nummerserie, hvia man vælger den slags løsninger - og SKAT er hård ved en virksomhedsejer, der ikke har orden på det punkt.

Mvh Maria

Fra Nørre Alslev
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 26
Fra  1:Slip-for-regnskab.dk Skrevet kl. 16:57

Hej Lone,

Jeg er selv startet op i det små for nogle år siden. Det er rigtig vigtigt, at du får bygget dit regnskabssystem rigtigt op allerede fra starten for at undgå efterfølgende problemer med moms og skat og andet. Jeg valgte - efter diverse demo-afprøvninger af forskellige regnskabsprogrammer - at investere i "summasummarum". Det er let og ligetil at arbejde med. Her kan du også lave fakturaer, som bogføres direkte. M.h.t. fakturering til det offentlige (EAN-faktura) er det letteste at gå ind på www.virk.dk under "fakturablanketten" og lave din EAB-faktura der - og bagefter bogføre den i dit regnskabsprogram.

Mange hilsner

Lotte

www.slip-for-regnskab.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 17:18

har hørt godt om summasumarum, vidste ikke man kunne lave fakturaer deri......

Vil overveje dette.....

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)