Hej Seo atleter :) Jeg står foran følgende scenarie: Jeg har 1 domæne (webshop) med pagerank 4, en del år på bagen, og en hel del indgående links. Jeg skal skifte navn, og har derfor købt domæne 2 - som er et helt friskt domæne. Jeg er samtidig ved at programmere en ny webshop med ny url struktur osv, som skal ind på domæne 2.
Planen er at lave 301 redirect fra domæne 1 til domæne 2 - så snart programmeringen er endeligt på plads. Mit spørgsmål er så, om jeg kan ligge domæne 2 sitet online, hvis jeg laver "noindex" i robots.txt, inden at jeg 301 redirecter domæne 1? således at begge domæner er online samtidig, og jeg så kan perfektionere seo arbejdet på domæne 2, før vi fortæller google og andre søge maskiner, at domæne 1 nu har skiftet navn til domæne 2.
Håber ovenstående forklaring var til at forstå :) ser frem til jeres svar.
Mvh Mich
|
Jep, det kan du godt.
Husk på at det er vigtigt at samtlige undersider bliver redirectet til den nye underside på den nye webshop (det er ikke nok bare at lave en redirect fra gammelshop.dk til nyshop.dk ) når du skifter urlstruktur.
Vær desuden opmærksom på at der med høj sandsynlighed vil gå et stykke tid, før at du igen ranker normalt på dine søgeord på det nye site. I samme forbindelse er det anbefalelsesværdigt at følge op med lidt linkbuilding til den nye shop.
/ Emil Blücher