Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd vedr. skift af domænenavn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Nov 10
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Seo atleter :)

Jeg står foran følgende scenarie:

Jeg har 1 domæne (webshop) med pagerank 4, en del år på bagen, og en hel del indgående links.

Jeg skal skifte navn, og har derfor købt domæne 2 - som er et helt friskt domæne.

Jeg er samtidig ved at programmere en ny webshop med ny url struktur osv, som skal ind på domæne 2.

Planen er at lave 301 redirect fra domæne 1 til domæne 2 - så snart programmeringen er endeligt på plads.

Mit spørgsmål er så, om jeg kan ligge domæne 2 sitet online, hvis jeg laver "noindex" i robots.txt, inden at jeg 301 redirecter domæne 1?

således at begge domæner er online samtidig, og jeg så kan perfektionere seo arbejdet på domæne 2, før vi fortæller google og andre søge maskiner, at domæne 1 nu har skiftet navn til domæne 2.

Håber ovenstående forklaring var til at forstå :)

ser frem til jeres svar.

Mvh

Mich

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:07

Jep, det kan du godt.

Husk på at det er vigtigt at samtlige undersider bliver redirectet til den nye underside på den nye webshop (det er ikke nok bare at lave en redirect fra gammelshop.dk til nyshop.dk ) når du skifter urlstruktur.

Vær desuden opmærksom på at der med høj sandsynlighed vil gå et stykke tid, før at du igen ranker normalt på dine søgeord på det nye site. I samme forbindelse er det anbefalelsesværdigt at følge op med lidt linkbuilding til den nye shop.

/ Emil Blücher

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 00:28

Hej Emil

tak for dit svar.

jeg havde også tænkt mig at 301 redirecte undersider, kategori sider og de nyeste produkt sider.

Men kan jeg lave no-index i robots.txt, så sitet ikke indexeres før vi er klar til det rent seo struktur mæssigt, og fjerner no-index?

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 00:40

Ja det kan du godt.

:)

Kristian Ole Rørbye

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:22

En robots.txt er ikke nogen garanti. Du skal bruge meta tag'et "noindex", hvis du skal være sikker. URL blokeret med robots.txt kan godt optræde i barberet form i Googles indeks.

Dette sker, fordi der kan være links til de URL'er, du har på dit nye domæne, og er der det, kan de medtages i index som såkaldt "uncrawled" URL's.

Du får ikke duplicate content problemer, hvis du blot benytter robots.txt metoden, men du kan risikere, at der går lidt længere tid, før Google optager dine nye URL'er i index. Dem forsinkelse risikerer du ikke med brugen af "noindex".

Tilmeldt 16. Nov 10
Skrevet kl. 09:00

Hej Thomas

tak for din ekspertise. Det var lige præcis sådan noget jeg tænkte kunne være et problem.

okay, så jeg lave det i Meta i stedet for.

Perfekt tak.

Fra København
Tilmeldt 23. Jun 08
Indlæg ialt: 265
Fra  CoolStuff SPAMfighter ApS Skrevet kl. 10:34

Jeg ville også holde mig til meta metoden.... Syns Robots.txt kan være noget så ustabil...

Patrick T. Rasmussen

Ekstern Marketingchef

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:49

Velbekomme - og rigtig god fornøjelse!

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 15:54

Prop den ind begge steder, så er du da helt sikret ;)

Kristian Ole Rørbye

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)