Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor leder "Google" efter min favicon.ico?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har i den seneste tid bemærket nogle lidt besynderlige "hits" på min favicon.ico - besynderlige, fordi de omtalte hits slet ikke rammer den korrekte sti til min favicon (og dermed resulterer i en "404 Not Found").

I et enkelt tilfælde, siden jeg begyndte at følge hits'ne, er der blot et enkelt hit på en af mine sider på webstedet (hvilket gav en "200 OK"). Dette hit skete på en dag, hvor ingen af IP-adresserne genererede hits på min "favicon" - så de er uafhængige af hinanden.

En søgning på IP-adresserne (der er to forskellige) viser, at de begge tilhører Google Inc., Mountain View, CA 94043. Fint nok, men hvis der ellers ikke blot er tale om en robot, der benytter Google's IP-adresser til at sløre sig selv, hvilken interesse skulle Google så have i at generere gentagne hits på min "favicon".

Nogen bud?

Din linkguide til steder på nettet med viden, information og ressourcer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:16

Hvis du har angivet linket i html-koden (som på quaero.dk), er det bare det link som den følger. Hvis du ikke angiver favicon manuelt, vil Google ikke bemærke det (de bruger det ikke til noget).

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 19:30

Hej Tommy.

Det er det nemlig det, der undrer mig. Hvis Google (eller en bot i Google-forklædning) endelig skulle interessere sig for mit rigtige favicon.ico, ville man jo bare skulle følge stien dertil, som angivet i HTML'en.

Det giver (for mig) ikke nogen mening, at kalde en sti til et "favicon", der ikke eksisterer - og slet ikke, når det tilsyneladende fortsætter.

Mit eget gæt (i mangel af bedre) er enten en fejlindstillet robot eller en robot, der af en eller anden årsag samler på favicons, og som er indstillet til at hente dem fra "/favicon.ico". Men måske er der nogen, der har oplevet det samme, og som har fundet et svar, der giver mere mening.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:36

.. eller så har dit website én eller anden sider der linker til den forkerte favicon ;-)

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 19:42

Den har jeg også været omkring - men hvilken interesse skulle et favicon have for andre end det respektive websted, og hvorfor "klæde sig ud som Google"? ;o)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)