|
Opfinderforeningen søger......
Igen.. må desværre sige jeg er uenig. Eller måske snakker vi forbi hindanden. Jeg har ikke noget imod at give gratis råd og vejledning, det har vi/jeg gjort i mange år. Det der irriterer mig er at det er OK at spørge om 3 dages gartis hjælp hos designere men INGEN vil spørge den lokale bager om han ikke lige gider at lave en bryllups tærte gratis UDEN at tilbyde en modydelse. Du finder ikke et eneste indlæg i amino hvor nogen søger efter en mekaniker der lige kan fikse bulerne i ens bil gratis. Men du finder mindst 100 indlæg hvor folk gerne vil have gratis design. Mit spørgsmål er så, hvad gør arbejdet på design så meget mindre værd at det er ok at spørge om det, men gør mekanikerens arbejde så værdifuld at man ikke ville tillade sig at spørge om det? |
Et råd fra en advokat, tekstsmed eller grafiker= gratis hvis folk gider - koster jo ikke andet end tiden det tager at skrive ind! udføre et stykke arbejde - jammen det er jo det vi lever af! så skal der pludselig produceres noget (ok råd og vejledning er også en vare for konsulenter) Hvorfor snakker I forbi hinanden hele tiden? eller er det noget fnidder som Microsoft vs. Linux folk? /just my 2cent |
|
Hehehe.. Altså i første omgang.. tak at du giver mig ret med at der er forskel mellem råd og vejledning (som spørgsmålet "Er der nogen der kan hjælpe mig videre så jeg kan udforme en brochure til vores forening" ville være) og decideret arbejde (som jeg syntes spørgsmålet og en færdigudviklet brochure er) . For det andet syntes jeg at diskussionen faktisk er interresant fordi Ole har en fuldstændig anden holdning til det end jeg har. Desuden er diskussionen ole og jeg har sober, ikke på manden men bare et udtryk for vores holdninger og om at overbevise den anden man har ret, ved at argumentere for sin sag. Så for mig er det lige så meget "hygge" og hjernemassage at have en livlig diskussion. ![]() Men jeg kan godt se at vi måske keder jer andre og vi har fuldstændig hijacket tråden (igen undskyld vivi) og vi skulle fortsætte diskussionen over mail istedetfor ![]() |
Dato: 25-01-2007 14:53:27 Forfatter: RandomAccess Hej Ole Igen.. må desværre sige jeg er uenig. Eller måske snakker vi forbi hindanden. Jeg har ikke noget imod at give gratis råd og vejledning, det har vi/jeg gjort i mange år. Det der irriterer mig er at det er OK at spørge om 3 dages gartis hjælp hos designere men INGEN vil spørge den lokale bager om han ikke lige gider at lave en bryllups tærte gratis UDEN at tilbyde en modydelse. Hej Marcus Jeg er ikke i tvivl om at du er en hjælpsom person, ligesom du sikkert selv godt kan lide at få hjælp, og jeg forstår udemærket din irritation. Vedr. Bagere, så er de ofte sponcere for foreninger og lign. når lokalområderne holder angementer, men en bryllupskage ville nok kræver en virkelig god forklaring :D Du finder ikke et eneste indlæg i amino hvor nogen søger efter en mekaniker der lige kan fikse bulerne i ens bil gratis. Men du finder mindst 100 indlæg hvor folk gerne vil have gratis design. Mit spørgsmål er så, hvad gør arbejdet på design så meget mindre værd at det er ok at spørge om det, men gør mekanikerens arbejde så værdifuld at man ikke ville tillade sig at spørge om det? Jeg kan garantere dig at mekanikeren også har "håbefulde gratister" hængende på skulderene all the time. Måske ikke så meget i dette forum, men alle steder hvor de færdes støder de på folk der gerne vil have lavet deres bil gratis, eller for en slik. Egenligt ville det også være pusigt hvis folk ledte efter en mekaniker på Amino, når det er IT-relaterede brancer der er mest aktive her.. Men jeg tror du finder en del af dit svar i forskellen på mekanikeren der fysisk skal i kontakt med både kunden og hans bil, og grafikeren der kan designe og oploade et billede direkte, uden den fysiske kontakt. Tror også at en væsenlig faktor er at der bliver flere og flere grafikere, både professionelle og hjemmeamatøre. Det er klart at hvis grafisk arbejde/webdesign bliver ved med at have den stigende interesse hos danskerene, vil de dårligste i brancen hurtigt kunne blive skubbet up på et sidespor, fordi amatørengrafikeren vil lave det gratis, for at få en reference og blive set, eller hvad der nu trigger ham.. Man kan sige at brancen er ved at bliver lidt blur, og måske er det kun de firmaer der har distanceret sig via gode referencer og en fornuftig marketingstrategi, vil kunne hive de store penge hjem i fremtiden,..resten vil ligge og slås med "gratis-spøgelset" ? Mvh. |
Svar på: Hvad er forskellen på Opfinderforeningen.dk og Dansk Opfinderforening (alias Dansk Forening til Fremme af Opfindelser)? "Hvad forskellen mellem foreningerne er, må andre vurdere :-) Opfinderforeningen har i dens korte levetid opnået konkrete resultater inden for patentlovgivningen ,der specifikt gavner den lille opfinder /idémager og foreningen arbejder aktivt og målrettet på at sætte denne gruppe på dagsordenen!"
|