Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp: Min PC lyder som maskinrummet på en færge

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer.

For to år siden købte jeg en HP bærbar. Inden for det sidste halve år larmer den mere og mere. Den tager også 15 min i opstart og for at komme på nettet. Jeg har mange billeder liggende, men kan det kun være pga. det?

Jeg er ved at blive vanvittig - især når jeg ser andres (især MAC) starte lydløst op på 10 sekunder.

Hvad hulen skal jeg gøre og kan den fixes?

KH Judi

Judi Lund Finderup, Personlig stylist

www.stiltjek.dk

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:58

Den oplagte løsning er at købe en Mac. Wink

Men ellers kunne det tyde på at du har et leje i en blæser der er gået sig en tur, så larmer bæstet noget mere end normalt.

Og hvis den er langsom, ja så kan det jo være på tide at få maskinen reinstalleret fra bunden, de har det med at "sande til" over tid.. (Det har jeg dog ikke oplevet på Mac!) Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Herning
Tilmeldt 28. Feb 09
Indlæg ialt: 613
Fra  Totalenergi Skrevet kl. 15:07

Hej Judi,

Det kan være flere ting der er skyld i at pceren er langsom og larmer.

Men hvis du gerne vil have dette undersøgt nærmere kan vi være behjælpelig, med at komme med et forbedringsforslag. Du er velkommen til at kontakte mig på info@tk-datateam.dk - så kan vi aftale nærnere hvad der skal gøres.

Men kort sagt, så kan det fixes.

Fortsat god dag.

De bedste hilsner

Morten Dal

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 15:26

Du kan støvsuge blæserne der sidder under den hvis der tale om en bærbar? 

- Det plejer at hjælpe på støvniveauet ved mig fordi blæseren ikke skal arbejde så voldsomt derefter. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Stiltjek v Judi Lund Finderup:

Hvad hulen skal jeg gøre og kan den fixes?

Hej Judi,

Der er to udfordinger.

1: Støjen. Det kan, som der nævnes, være blæseren i den bærbare. Kender du nogen med et trykluftblæser, kan du overveje at få udluftningshullerne i kabinettet på den bærbare blæst igennem. Det skal gøres, mens den bærbare er slukket, så kabinetkølerne kan løbe frit rundt.

2:Langsom opstart. Windows computere, hvor der over tid har været installeret en masse programmer, vil i forbindelse med Windows opstart også starte en masse såkaldte hjælpeprogrammer, som programproducenterne benytter til at få lige netop deres program til at starte hurtigt, når du dobbeltklikker på ikonet til deres program.
Man kan barbere en meget betydelig del af opstartstiden med hjælp af et lille smart program, som hedder Soluto.
Men det lille gratis program fik jeg mere end halveret opstartstiden på min bærbare.
Med et andet lille gratis program, Secunia PSI, kan du let og hurtigt hente opdateringer til din computer, så du får optimeret den og lukket en masse sikkerhedshuller. Det program kan jeg også varmt anbefale.

Med de to små gratis programmer vil du i praksis kunne give din computer et næsten nyt liv. Skype-Smile

God fornøjelse.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 16:32

Tak, John. Det vil jeg prøve!

Judi Lund Finderup, Personlig stylist

www.stiltjek.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:58

Min bærbare larmede også meget - blæseren, og blev temmelig varm..

Jeg blev anbefalet at købe en kølemåtte ( elgiganten), og det er faktisk blevet mærkbart siden - tror den kostede 200,-

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41

Hej

Og så lige en bemærkning.

Nu kan mange af de processor der sidder i bærbare, ikke tåle en ret høj kernetemperatur(omkring 50 grader). Og det betyder at når den bliver varm, så vil den begynde at arbejde langsommere, for at holde temperaturen nede.

Så få renset kølingen, og se om det hjælper. Og evt skifte blæserne. Og herefter begynde at lave alt det windows halløj.

Men nu er  den så også 2 år gammel, så spørgsmålet er om det ikke aligevel er på tide at skifte den.

/Kenneth

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)