Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Konsulentfirma - Af studerende, til virksomheder.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Fedt! Mener dog at have hørt om noget lignende, men kan ikke huske hvad det hedder....

Michael

Er man til seriøse opgaver indenfor hovedsageligt naturvidenskab er der Innocentive, bemærk deres ofte meget høje belønninger!

www2.innocentive.com   

Mvh

Ravn

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 16:56

Lundsby:

Problemet er om du tør stole på resultatet, det er jo derfor du gider at tage uddannelsen, hvis markedet var generelt var tilfredse med beregninger lavet af studerende der mener de kan, så var der jo ingen grund til at tage uddannelsen.

Men selvom resultatet ikke nødvendigtvis kan bruges til noget seriøst, så kan specielt store virksomheder sagtens havde en interesse af at ansætte studerende, for knytte et tæt bånd til dem så de bedste hjerner, vælger at arbejde for dem, når de bliver færdige.

Nu er det jo sådan at der er utrolig mange niveauer at udføre opgaver på og specielt indenfor ingeniør fagene er det foruroligende få der nogensinde får behov for størstedelen af deres uddannelse. En ingeniør der har tegnet plaststøbeforme i ti år er ikke egnet til at gå igang med vindmøller.

Der er utrolig mange CAD/udviklingsopgaver der klares af autodidakte, af maskinarbejdere med et AMU kursus - og det er ikke meget højteknologisk der egentlig laves.

Jeg savner virkelig et godt forum til billig teknisk kompetence, og jeg har ikke ambitioner om at udfordre Boing eller Airbus, men  noget meget simplere!

Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:07

Der er rigtig mange af disse sider i USA, og jeg er forbløffet over at de ikke er blevet nævnt her:

Guru.com, Elance.com osv.

Alle har tilfælles at der ligges en opgave op og så byder brugerne om at få lov til at lave arbejdet. Den største udfordring er at få kvalificeret arbejdskraft - Du skal jo kunne bevise at dine "kvikke" hoveder rent faktisk også er så kvikke, som en virksomhed regner med.

Jeg har selv leget meget med ideen, men bl.a. det med at kunne bevise at folk vil lave et ordentlig stykke arbejde, samtidig med en forholdsvis høj løn i DK taler i mod, desværre.

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)