jeg kunne godt bruge en partner til opstart og drift af et hotel på Sydsjælland. Du skal helst være en ildsjæl, hvis du er udlært tjener og kok ville være godt, evt. ledererfaring ville være et plus.
Jeg har selv stor erfaring indenfor hotelbranchen, men også IT branchen og anden administration, så den del forventer jeg selv at stå for. Du skulle så stå for restaurant og køkkendelen.
Jeg regner med vi skal opstarte som Aps, og at vi selv skal have hotellet bygget.
Her får du nogle andre råd, fra en der aldrig har været i nærheden af hotelbranchen (det nærmeste er vist en ugens praktikophold på en restaurant i folkeskolen).
Undersøg konkurrenterne. Find ud af hvilke fejl de laver og har lavet. Snak med folk der har være ansat og bed dem om at komme med alle de fejl de mener deres (tidligere) arbejdsgiver laver/lavede. Find nogle hoteller der kører godt og undersøg hvorfor. Hvis ikke de er direkte konkurrenter til dig (=ikke ligger i samme område som dig), vil de måske hjælpe dig med gode råd. Anerkend dine egne begrænsninger og søg hjælp fra andre når der er noget hvor du ikke selv kan køre det godt nok.
Gør det bedre end alle andre! Ingen branche er u-gennemtrængelig, men det kræver ofte at man ikke gør som alle de andre. Hvis 1000 mennesker er gået ned på det tidligere, så skal du finde ud af deres fejl og gøre noget andet.
Held og lykke med det.
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline