Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plan af Start af eget tøjmærke.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hirtshals
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i fantastiske mennesker!

Jeg har i rigtigt lang tid haft lyst til at lave mit eget tøj, faktisk er det en plan jeg har gået med i 2 år snart, og jeg har lavet mange skitser af det tøj jeg vil have lavet.

Hvad/hvorfor/hvordan er det nemmest at komme i gang med dette projekt! Altså når der er så mange andre mennesker der kan, så kan jeg jo også, men må indrømme at jeg er lidt "lost" med hvordan jeg lige kommer i gang osv. Så hvis der er nogen af jer der selv har prøvet det, eller har erfaring inde for faget, eller på andre måder føler at i kan hjælpe, så vil jeg sætte stor pris på at i skriver!

Mark Larzen.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 17:11

Hej MArk..

Super ide, du har fået... Meeeen - kender du slet slet ikke noget til faget? Hvis nej - er det nok en lidt stor mundfuld for dig, - det er altså ikke noget man "bare lige gør".. Jeg synes du skal hoppe en tur over på TEKO's hjemmeside, - og læse lidt om hvad der skal til, -alene hvordan man graduerer, får lavet prøver, kvalitetssikre og hvilke kvaliteter skal bruges? Og hvordan skal produktonstegningerne se ud.. En ting er dine skitser, - men de skal også laves så dem der skal lave det for dig kan forstå det..

Så start med TEKO, - find ud af hvordan man gør, -og bevar drømmen og bliv ved med tegne...

Ta' det som et venligt ment råd.

DB/ Ulrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:13

Som Ulrik siger, få lidt mere kendskab før du springer ud som fuldtids tøjmærke-ejer

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 07:26

Hej Mark

Lyder som en fed idé, men som de andre siger er det nok en stor mundfuld hvis du selv skal have det i produktion osv.

Derfor vil jeg foreslå at du måske ser på dine skitser, overvejer hvilket eksisterende tøjmærke det ligner, og så kontakte dem? De er muligvis friske på at købe dine skitser, give dig nogle procenter på salg eller noget andet.

Jeg ved ikke noget om tøjbranchen, men jeg tror det er mere realistisk hvis du ihvertfald starter på denne måde.

Mvh.
- Gilstrøm. :) 

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 07:45

Hej Nicolaj;

Et nysgerrigt spørgsmål, da jeg flere ganger herinden er stødt på det råd du nu giver, kender du til mærker det køber skitser fra freelancer? For det er ikke en praksis jeg er stødt på, men jeg kender jo heller ikke alle kroge af brachen, så vi gerne bliver klogere på dette.

Jeg giver dig og andre ret i at det nok er at gabe for højt hvis der ikke er erfaringer bag.

Mvh Annet

Fra Hirtshals
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 22:31

problemet er at mit tøj, minder overhovedet ikke om noget af det man kan få, det er meget extraordinært og extremt. men ellers må jeg bare selv sy det :)

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 23:07

Hej Mark
Hvis du har puslet lidt rundt i 2 år er det da vist på tide at på sparket gang i projektet! :-)
Her er køreplanens første trin:

Step 1: Kontakt dit lokale erhvervscenter. De har virksomhedskonsulenter som kan hjælpe dig igang- helt gratis. De vil bede om en forretningsplan...og henvise dig til nogle mere eller mindre håbløse skabeloner på internettet.

Step 2: Du går igang med forretningsplanen, men opgiver på forhånd når du kigger ind i de anbefalede skabeloner for forretningsplaner..Du fortvivler...

Step 3: Du kommer i tanke om koncept Marketing, som hjælper iværksættere med at lave forretningsplaner. Du kontakter mig straks og vi aftaler på hvilket plan du behøver hjælp til at komme videre. Se..først derfra tager tingene fart...

Min skabelon til forretningsplaner er enkel. Den bygger på 3 grundlæggende trin:
1)VIrksomheds Identitet/koncept- 2) marked- 3)markedsføring. Når du har lavet din forretningsplan har du et helt billede af din kommende virksomhed- og så er det bare at gå igang...Det er en spændende rejse- og en proces der får uvurdelig værdi for din fremtid...

Prøv det..!!!- jeg ser frem til at høre fra dig ;-)

Hilsen Anette Christensen; Koncept Marketing, Sønderborg.

www. konceptmarketing.dk   

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:25

MARK LARZEN:

problemet er at mit tøj, minder overhovedet ikke om noget af det man kan få, det er meget extraordinært og extremt. men ellers må jeg bare selv sy det :)

Det lyder som om du er meget opsat på at komme igang, og det er en god ting!

Bare det at du tager første skridt ( skriver på Amino ) er længere end de fleste kommer med deres ideer om egen virksomhed.

Jeg ved ikke om du har tænkt på navnet på dit "tøjmærke" - Men i den verden betyder navnet alt!

"Larzen" ville være et godt navn.

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 21:46

AnnetteD:

Hej Nicolaj;

Et nysgerrigt spørgsmål, da jeg flere ganger herinden er stødt på det råd du nu giver, kender du til mærker det køber skitser fra freelancer? 

Mvh Annet

Hej Annet.

Jeg har ikke hørt nogen konkret case med den fremgangsmåde, men ser det umiddlebart som det bedste og letteste, og jeg er sikker på at det godt ville kunne lade sig gøre. (: 

Jeg tror f.eks. et brand som H&M er villige til at overveje skitser fra forskellige freelance designere.

Larzen, jeg håber det bedste for dig og dit tøj, og skriv da lige her på tråden hvis du finder ud af noget. Jeg er enig i navnet "Larzen", det lyder ret fedt. Når du siger specielt tøj, hvad mener du så? Er det urban, stilet eller pop? Jeg er pludslig nysgerrig. 

mvh.
-Gilstrøm. :) 

Fra Hirtshals
Tilmeldt 16. Feb 10
Skrevet kl. 12:17

Ja jeg er helt afklaret med hvad tøjmærket skal hedde.

Glitterfuck & Razorblades by Mark larzen!

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)