Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer søges til bekræftelse af bruger konto, bundet op på telefon nr.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er igang med at udvikle online-bestilling til Domino's Pizza. Og her får i lige lidt kort baggrunds info. Domino's Pizza har 6 butikker i København, Hvidovre, Vallensbæk og Roskilde.
For at bestille ringer man til et centralt CallCenter, beliggende i Roskilde. Her behandles alle ordrer og reklamationer. Når en ordre modtages bliver det tastet ind i vores bestillings system, som sender ordren videre til den butik som skal lave pizzaerne, dvs. den butik som kunden ønsker at afhente i eller hvis levering ønskes, hvor kundens adresse ligger i butikkens leveringsområde. Alle bestillinger sendes videre til butikkerne via internetforbindelse. Og alle bestillinger er registreret på kundens telefon nr.

Online-bestillingen som jeg er igang med at udvikle, snakker sammen med CallCenterets software via en webservice.

Web delen kører med sin egen kunde-database, hvor login er et mobil nr. og kodeord. Ved oprettelse via web, oprettes kunden automatisk i CallCenteret via webservicen - kunden oprettes på samme nr som bruges til login.

I forbindelse med online-bestilling, er det er ønske fra ledelsen, at alle bruger kontoer skal være bekræftet - for at undgå snyd og falske bestillinger, da pizzaerne påbegyndes i det samme der trykkes på godkend bestilling - Hvis der ikke er andre bestillinger foran. Det er også sådan det foregår i CallCenteret hvor alle nye kunder bekræftes, ved at ringe tilbage til kunden. Dette gælder selvfølgelig kun dem der ringer med hemmeligt nummer.

Jeg har i første omgang løst det ved at der sendes en aktiveringskode via SMS til det nummer kunden opretter sig under. Men dette giver selvfølgelig problemer hvis kunden ingen mobiltelefon har. En anden ting er at ledelsen ønsker at kunderne i vid udstrækning skal oprettes med det nummer der allerede er registreret i butikkernes ordresystem. Dels for at undgå for mange dobbelte data, og i forhold til købs statistik.

Kort sagt skal kunder kunne oprette sig med det nummer de plejer at bestille fra, men hvordan bekræfter jeg så fastnet kunder !?

Så idéer og andre indspark modtages meget gerne, jeg er selvfølgelig også gået i tænkebox, for at finde en rigtig god måde.

Noget at det vi har snakket om er bla. at kunden angiver det telefon nr. de plejer at handle med, hvis det er et fastnet angiver de et mobil nr. hvor aktiverings koden sendes til - mest for at vi også har noget vi kan binde kundens køb op på, hvis vi lige pludselig får bestilling på 150 large pizza'er til afhentning.

Men så ryger det lidt fløjten da kunder i realiteten kan angive fiktive telefon nr. eller andres telefon nr. Og vil også give problemer hvis indehaveren af det forkert angivne telefon nr. ønsker at oprette sig på nettet senere hen.

Min tanke var i første omgang, da jeg udviklede login/registrerings systemet at kunder med fastnet skulle ringe til/ blive ringet op af CallCenteret. Men ledelsen ser helst at dette ikke er tilfældet, da de mener det vil ligge for stort pres på CallCenteret. Der i dagtimerne kun er bemandet med en medarbejder.

Mvh.

Philip Espersen
Domino's Pizza

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:34

Hvad med at bruge den samme metode som Google bruger? der er det en SMS med kode der bliver sendt hvis det er et mobil nummer, og en computer der ringer op med en stemme som siger koden.?

det kræver sikkert en del, har ikke undersøgt det, da jeg ikke selv har skulle udvikle sådan noget til en kunde endnu.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 15:37

Jeg tror at et sådant stemme system vil koste boxen, uden at have undersøgt priserne. Men ja, har selv tænkt tanken.

Og i hvilken henseende bruger Google denne fremgangsmåde? Det er ikke lige noget jeg er faldet over..?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:48

Ja det koster nok en del.

Google bruger det fx ved Google Places.

Der er jo også email aktiveringen, de er jo online, og det er de færreste som ikke har en mail. Men det er dog bare ikke så sikkert som telefon aktivering. da man jo der også bare kan snyde.

Mener også Google har en anden måde at aktivere på, ved at der bliver overført et mindre beløb til kunden. det beløb skal de så indskrive. Det kan fx være 1.02 kr, men det kan man vidst ikke bruge i dette tilfælde, da det nok tager for lang tid.

Man kunne også sige. at bliver der bestilt noget ekstremt, så kunne det måske være at det var en god ide at ringe til personen for lige at tjekke :)

Betaler kunden online eller når varen er modtaget? for betales den online, vil man jo der være nogenlunde sikker på at ordren er oprigtig.

ja jeg kommer bare med en masse ideer :)

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 15:59

Ja, det er mange gode idéer :)

Det med beløbet er også en noget al'a den fremgangsmåde PayPall bruger for at bekræfte kreditkort. Det er som du selv er inde på en for langsommelig proces.

Og ja, alle bestillinger over et vist beløb bliver automatisk holdt tilbage i CallCenteret og skal bekræftes af en medarbejder.

Men enhver bestilling der ryger igennem og som er en falsk bestilling er = tab! Uden for rush (omkring kl 12 og kl 18), vil en bestilling blive påbegyndt i det sammen der trykkes på godkend bestilling - hvis det vel og mærke er til afhentning/levering hurtigst muligt, og ikke til et bestemt tidspunkt.

Ved opstart er det kun muligt at vælge mellem kontant eller kreditkort - kreditkort vil i denne henseende betyde at chauføren medbringer en terminal.

Online betaling skal selvfølgelig også implementeres, og der er jeg selvfølgelig på ingen måde bange for falske ordrer - kun falske kreditkort :) Hvilket også vil blive minimeret, når kunden ved at vi har et bekræftet telefon nr. vi kan binde ham op på.

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 20:56

Jeg tror det mest simple ville være at første gang en ny kunde bestiller så skal den bekræftes ved, at I ringer op til det telefonnummer kunden har registreret sig under. Det skal kun ske for den første bestilling en ny kunde foretager sig.

De efterfølgende bestillinger er ikke nødvendigt at få bekræftet, men går direkte til produktion.

På den måde så får i bekræftet 100% at telefonnummeret tilhører kunden og at det ikke er en fiktiv telefonnummer. Samtidig med at I ikke forstyrrer kunden unødvendigt efter den første bestilling.

Held og lykke med det.

Og velkommen til Dominos Pizza med at komme ind i det nye århundrede. Det har godt nok taget Dominos Pizza laaaang tid med at bruge det dersens nymodens internet og dens onlinebestillings dimsedut ting. :)

Hils Michael og fortæl ham at han ikke skal stresse så meget, det er ikke sundt. ;)

Kommer snart...

Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 21:51

@Tænkstort: Mange tak for input.

Nu har der jo været onlinebestilling tidligere, men det virkede ikke optimalt såvidt jeg har forstået. Det var også lavet i flash, det nye jeg har lavet bliver rigtigt godt hvis jeg selv skal sige det.. og vi er i den fase hvor vi lige mangler lidt småting - så der er tale om uger :)

Hvem skal jeg hilse fra?

Fra London
Tilmeldt 2. Sep 09
Indlæg ialt: 42
Skrevet kl. 22:51

Et system jeg selv har oplevet til validering vat at man skulle angive et telefonnummer man kunne kontaktes på med det samme. I samme forbindelse blev der angivet en 4 cifret kode på skærmen.

Jeg blev så ringet op indenfor 1 minut, og af en venlig stemme bedt om at

a) Bekræfte at jeg ventede opkaldet

b) Indtaste koden på skærmen

Dette kan dels bruges til at verificere at nummeret ikke er et tilfældigt, men også til at verificere at den der ordre på 643 Mega large pizzaer med ekstra sokker til en eksisterende kunde ikke er en der har hacket sig ind på en andens konto ;)

/Larholm

Fra Kirke Eskilstrup
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 09:51

Mange tak for de mange gode input.

Vores fremgangsmåde bliver at de indtaster deres telefon nr. som de plejer at bestille fra OG et mobil nr. (som muligvis er det samme som det de bestiller fra) som vi sende en aktiveringskode til.

Og så må vi tage evt. problemer med fusk oprettelser senere hen. Store bestillinger bliver jo givetvis også sat på hold i systemet.

Men i skal have mange tak, og nu fik i så et lille teknisk indblik i hvad der sker i kullissen når der bestilles :)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:57

Det er også en fin løsning. Kan ikke se hvor fusk oprettelserne kan ske henne? altså jeg mener det vil jo fx være en ven, eller ens egen mobil man vil indtaste. Jeg tror det er de færste som vil snyde deres venner :) eller det vælger jeg at tro på :)

Jeg kan selvfølgelig godt se det hvis man er til en fest, hvor der er mange man ikke kender og ikke har nogen relation til, at man lige der kan efterspørge en eller anden tilfældig person om man ikke må låne deres mobil i nogle sekunder, og så kan fusk måske opstå der.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)