Nu vil jeg balancere på en knivsæg her. Jeg har intet ønske om at træde Aminos rimelige og forståelige retningslinjer over tæerne - men vil på den anden side gerne høre andres erfaringer. Vi har det danske selskab af en multinational koncern som en af vores kunder. Koncernledelsen er amerikansk. I juli sendte vi kunden to fakturaer. Da de ikke var blevet betalt efter godt en måned, ringede jeg og talte med "bestiller", som kunne oplyse, at begge fakturaer var lagt til betaling. Jeg fik så at vide, at amerikanerne havde meddelt, at alle kreditorer skal trækkes mindst to måneder og at alle opkrævninger på renter og gebyrer blot skal ignoreres. Efter godt en måned blev den ene faktura betalt. Den anden (som sagt fra juli måned) er endnu ubetalt. Nu er vores tålmodighed opbrugt. De får at vide, at er fakturaen ikke betalt inden ugens udgang, så anser vi samarbejdet for ophørt og vi blokerer for al adgang til vores sites. Jeg er nysgerrig - for jeg har hørt i medierne - at det er et stort problem for os små virksomheder. Så stort et problem at EU-Kommissionen barsler med et direktiv. Men hvor stort er problemet ? Har I andre gjort jer tilsvarende erfaringer ? Og lige for god ordens skyld: Ingen navne ! Kan vi ikke godt prøve at denne tråd ikke køres af sporet , så modratorerne skal ind over og slette og blokere ? Jeg kunne faktisk godt tænke mig, at der blev sat objektivt fokus på problemet - hvis så medierne har lyst, kan de jo få navne og lov til at "hænge de relevante ud". Det ser jeg gerne, men bare ikke her på Amino. Vh |
Den skulle nok ikke have været skrevet en week-end (medmindre der ikke er andre, der har problemet) men jeg prøver lige et bump.