Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet fra fritidsfirma til heltids firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Indlæg ialt: 674
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa Aminoer 

Hvad skal man virkelig passe på når man nu tager springet fra fritidsfirma til heltidsfirma ? 

Har en fritids firma indenfor markedsføring materialer ( kan levere ALT ) og omsætter pt for 30-40 kilo pr. måned!

Har tænkt at nu skal springet tages - er det for vovet ? 

Jeg er pt. i lærer som mediegafiker MEN bossen og mig er slet ikke på talefod og nu siger han at han ikke kan udlærer mig - så tanken var at starte op selv og så ansætte en grafiker - kan man ikke få lov til at have elever som nybegynder ? 

Er der nogle muligheder for evt tilskud når man tager springet ? 

Har jo revisor og alt det med administartion på plads - det eneste jeg skal finde er lokaler udenfor hjemmet for eller holder man jo aldrig fri!!

Kom frisk med kommentar og evt. råd og vejledning !

PS. Er også frisk på free-lance aftaler hvis du har et firma som skal have lavet et eller andet reklame !

Kenn Bo 

Leverandør af ALT til markedsføring, til ALLE !

Ekspert i små oplag - Tjek: www.kenn-bo-grafik.dk

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 13:27

Hej Kenn Bo,

Hvis du selv kan vurdere der er nok arbejde NU, men endnu vigtigere 5-10 år hen i fremtiden for dig, jamen så kunne det sagens være realistisk for dig at starte op til heltid.

Det er dog lidt svært for os at vurdere rent økonomisk for dig om du skal kvitte dit job og gå på heltid.

En lille sidenoté ville i hvert fald være at få lavet en ny hjemmeside for at få det  lidt mere professionelt, og ikke en 123hjemmeside. Ligeledes tilrette de par sproglige fejl der er på din side.

Billigt logo - Professionelt logodesign

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 13:35

Hej Nick 

Ja mht. hjemmeside ved jeg godt at det ser lidt skod ud men det giver trods alt kunder rundt i Danmark - har kunder fra Frederikshavn til Rønne på Bornholm - men skal ihverfald ha lavet en bedre hjemmeside ja !

Nu er det jo ude vestpå jeg holder til - og her er der ikke så mange konkurrenter som der er over øst på - men vestjyder er jo også mere sparsomlige end resten af Danmarks befolkning! Dækningsbidraget ser meget fornuftig ud og revisor siger at det godt kan gå - men nu er jeg jo vestjyde så jeg vil bare garantere mig helt og jeg vurdere at i fremtiden så er der kunder nok-speciel når jeg spreder mig til hele Danmark. 

Ville blot høre fra andre der har taget springet - hvordan det er gået og hvad de er blevet mest overrasket over - negativt og positivt !

Mvh 

Kenn Bo 

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 14:02

Hej Kenn Bo

Omkring elever, så har vi lidt samme problem. Vi har en ung gut som meget gerne vil i lære som lager elev. problemet er at ingen af mine ansatte eller jeg selv har uddannelsen. Desuden er vi under 5 fast ansatte, hvilket også er et problem.

Vi har haft en uddannelses konsulent ude til en samtale for dette. Og han syntes at vi skal ansøge om tilladelse alligevel. Han mener nok at vi vil kunne tilbyde de udfordringer der skal til.

Desuden er der en økonomisk belønning for at tage elever lige nu, hvilket jo ikke er uvæsentlig.

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 14:09

Hej Lagerhotel 

Skalman være 5 ansatte for at tage elever ? eller er det blot indenfor jeres branche man skal dette ? 

Så kan jeg godt se at jeg får et problem hvis man blot ansætter en fast grafiker og en web - freelance person - det giver jo ikke nok ansattte !

Ved blot at frisør så skal der kun være en udlært - og det var egenlig den ide jeg havde tænk i mit tilfælde også !

Kenn Bo 

Fra Vandel
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 23:57

Hejsa!

Ja ikke for at træde i det, og nu siger du også du vil have en ny hjemmeside! Men jeg alligevel sige at den du har nu er skod :) At du har kunder nu er flot klaret, jeg ville ikke købe noget fra en grafikker der havde en hjemmeside der så sådan ud, jeg ville slet ikke komme til at finde ud af om du havde lavet noget der så ordentlig ud, jeg ville bare lukke siden og se på den næste, det er virkelig amatør agtig!

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 00:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hejsa.

Alt efter hvordan, og hvorledes du har bundet dig pt. Økonomisk ville det da kun være et plus at springe ud på fuldtid :-)

Jeg håber ihvertfald det lykkes for dig i tilfælde af du går all in!

Med hensyn til din hjemmeside, så er den mildest talt forfærdelig din nuværende, desværre. Jeg vil gerne være behjælpelig og levere en fuld funktionsdygtig hjemmeside for den nette sum af ingenting. Bare skriv en pb

God weekend!

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Tilmeldt 10. May 08
Indlæg ialt: 413
Skrevet kl. 20:49

Kenn Bo Overgaard:

Hej Lagerhotel 

Skalman være 5 ansatte for at tage elever ? eller er det blot indenfor jeres branche man skal dette ? 

Så kan jeg godt se at jeg får et problem hvis man blot ansætter en fast grafiker og en web - freelance person - det giver jo ikke nok ansattte !

Ved blot at frisør så skal der kun være en udlært - og det var egenlig den ide jeg havde tænk i mit tilfælde også !

Kenn Bo 

Hej Kenn

Tror nok det mere eller mindre gælder alle. Men konsulenten fortalte også om murer der kun var mester selv, og havde fået lov til at få lærling alligevel.

Det var også derfor han anbefalede os at søge alligevel. Man kan eventuelt også kombinere det, og deles om en elev over flere virksomheder.

Men prøv at tage fat i en uddanelses konsulent. Det koster jo ikke noget :-)

MVH Hans Poulsen - billigEmballage.dk / Pickandpack ApS

Salg af emballage www.billigEmballage.dk

Fra Nykøbing MORS
Tilmeldt 10. Feb 09
Skrevet kl. 23:12

Jeg tror jeg vil kontakte uddanelses kunsulenten for at få korrekt svar på lige netop disse spørgsmål 

Tak for indlæggene som er kommet indtil nu - og kom endelig med flere ! 

TAK ! 

Kenn Bo 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)