Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp på messe - hvordan i forhold til SKAT

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er ene om min netbutik, og vil til og tage rundt på messer, og kan jo ikke klare det alene, så skal bruge en hjælpende hånd.

Jeg har fået at vide det kun er muligt hvis jeg kan fremvise medhjælpen er på lønningslisten.

Men eftersom jeg kun har brug for hjælp et par gange om året synes jeg det er lidt voldsomt at skulle oprette en person på lønningslisten?

Er der ikke andre muligheder? Jeg tænker personen (privat) kan skrive en regning til mig, og man gør det på den måde eller?

Hvordan er den rigtige måde at gøre dette på, håber der er nogle der ved det ;)

Mvh Stine

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 23:49

Hej Stine; jeg benytter selv hjælp når det er messetid. Jeg benytter danlon.dk som blot koster 15,- ex moms pr. afregning. Medarbejderne kan vinkes til og fra som aktive medarbejder, så de skal ikke tastes ind hver gang, og kan aflønnes på timebasis, så der er faktisk ikke rigtig noget arbejde forbundet ved at udbetale dem alm. løn de få dage om året. herved slipper du også for at skulle huske på ATP m.v. Jeg håber mit svar kunne bruges, og god messe! :)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 09:06

Mange tak for svar :)

Og det er bare noget man gør når man kommer hjem?

Du ved vel ikke evt. hvad mindstelønnen er, det er over en weekend lørdag/søndag? 

Hende der skal hjælpe er over 18 :)

Mvh Stine

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 16:24

Hej Stine;

Ja, det gør du bare efter endt messe, til den næstkommende 1. eller hvad I nu aftaler.

Mht. mindsteløn, så ved jeg det faktisk ikke. er der nogen så længe I ikke er organiseret? er det ikke hvad I aftaler?? Pas Tongue Tied

Mvh Annette

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 22:51

Mange tak for svar ;)

Jamen aner ikke ang. lønnen, jeg vil bare nødig komme i klemme... Men hende som hjælper vil hellere end gerne hjælpe frivilligt, men den går vel ikke :S

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 09:04

Hej Stine;

her er jeg også på dybt vand, det kan være at vi er heldig at en kynding indenfor løn lige falder over dit indlæg :)

Men mon ikke det kun er på privatfronten at man må lave en vennetjenste.

Noget helt andet, så skal du nok også være opmærksom omkring noget forsikring ?!

Ha' en god dag :)

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 09:08

Jep har tænkt på forsikring, men hvad dækkker det lige?

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 09:09

jeg tænke på om du havde husket ekstra forsikring til de som skal hjælp dig på messerne. hvis de ødelægger noget el. selv kommer til skade v. fx opstilling el. nedtagning..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)