Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at forstå og vudere en tilstandsrapport!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Vandel
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg er ved at se på hus, og fundet et jeg synes så rigtig godt ud. Der er rimelig stort, men 1. salen er lavet til selvstændige lejligheder (eller lejlighed) og det var planen at leje det ud, og måske ku det betale for det banken vil have eller noget i den retning!

Men, der er så blevet lavet en tilstandsrapport, og her er der K'er i alle afskygninger, og jeg har svært ved at overskue dem alle, at en K3 måske ikke er så alvorlig når det handler om en løs flise på badeværelset kan jeg selv se, men der er andet jeg ikke rigtig kan overskue hvor alvorlig det er!

Det de fleste ville gøre er nok at finde en håndværker i familien eller vennekredsen at tage med på råd, men jeg kan ikke rigtig komme på nogen jeg kender, så hvad gør jeg så? Skal jeg troppe op ved den lokale håndværker, eller kan jeg finde en her eller et andet sted på nettet? Er der måske nogen der er inde i terminologien og gider læse den igennem og give et bud på hvad jeg skal være bekymret for, hvis jeg kan gøre noget til gengæld finder vi ud af det!

Men kort sagt, hvad gør man med en tilstandsrapport når man ikke kender en håndværker selv?

På forhånd tak, jeg håber i tager godt imod mig, det er mit første indlægamino, men håber og planlægger på at blive her længe :)

mvh

Jesper Jespersen

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 22:44

Kan du sende mig et kopi af den ?

Hvor i landet er det henne ?

Fra Vandel
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:42

Ja det kan jeg helt sikkert hvis du har noget kontakt information, jeg har en digital kopi af den så det sku være nemt!

Det er ovre i det mørke Jylland det foregår :) En meget lille by der hedder Vesterhede, men den ligger ca 10km syd for Grindsted (7200) så giver det vel en nogenlunde ide om det :)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:32

Betal dig fra at få din egen håndværker med ud og se/gennemgå huset med dig.

Det er så "din" mand, og han er uafhængig af andres økonomiske interesser.

Samtidig er tilstandsrapporten ofte ikke det papir værd den er skrevet på. Massevis af forbehold og ansvarsfraskrivelser.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:05

Enig med Jesper, få en håndværker med ud og kig på det hvis du er interesseret i ejendommen, er sikkert penge der er givet godt ud, hvis det kan forhindrer at du køber "katten i sækken"

Men du er som sagt velkommen til at sende den til mig på denne mail.

rene(snabela)koluda.com

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)