Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ny idé, Hjælper unge med forsikringer, boligstøtte, su, osv.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Vi er to unge på 21 der har en idé om at starte en virksomhed der hjælper primært unge med deres forsikringer, boligstøtte, su, telefoni, TV, internet, og evt mere i samme stil. 

Vi forestiller os det er noget med at de bliver kontaktet via telefon eller vi kommer ud til kunden og går deres forsikringer, og mere igennem, for at finde et bedre måske billigere alternativ.

Vi regner med det skulle koste en 500 kr pr tjek hvor man enten kunne gøre dette hvert halv eller helår. Vi er dog i tvivl om det allerede findes noget lignende eller om det overhoved kan køre rundt.

Nogen der synes idéen er god eller om nogen kan hjælpe med det? Om nogen på forhånd kan sige om idéen kan køre rundt eller det ikke kan lade sig gøre.

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes et bredt udvalgt af forsikringsmæglere. Dog anvendes de, såfremt en person har tungt maskinel, som skal forsikres - herunder maskinel til eksempelvis landbruget. Med andre ord, så anvendes de ikke hvis man blot er på udkig efter en indboforsikring til 1100 kr. om året. Desuden bliver de studerende tilbudt billige forsikringer gennem deres uddannelsessted - eksempler herpå er blandt andet IDA, DJØF, mv.. Unge/studerende har endda, i mange tilfælde, ikke råd til en indboforsikring, og springer derfor denne over. 

 

Hjælp til SU; SU-kontorerne på de individuelle uddannelsessteder er meget behjælpelige. Hvilken rådgivning skulle der ligge i SU - hvis en person får børn, hvis en person har anvendt alle sine klip? www.su.dk giver et rimelig godt overblik efter min egen overbevisning. 

 

Rådgivning til boligstøtte: Det er efterhånden kompliceret at udfylde et sådant skema. Udfyldes det forkert, får man i praksis en anmærkning om, at oplysningerne ikke er tilstrækkelige. Forvaltningen er generelt meget behjælpelige med at hjælpe i den pågældende situation. 

 

De unge har mulighed for at vælge en specialist på de pågældende områder - hvem vil ikke altid vælge en specialist, og hvem vil ikke benytte sig af gratis rådgivning?

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror der er rigitg mange unge som ikke har styr på de her ting. Er sikker på det vil gå godt for jer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi mangler måske at tilføje at målet med dette er at det er den lette løsning, og man derfor ikke behøver at sætte sig ind i alt der har med forsikringer osv at gøre men at man i løbet af en time kan få et godt tilbud, og evt spare. 

Altså en let hurtig løsning der ikke kræver for meget arbejde.. :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Såfremt I går videre med virksomheden, kan I tilføje følgende idé:

 

I kunne undersøge hvilken bank, der er mest fordelagtig for den pågældende i forhold til indlåns- og udlånsrente - herunder udlånsrenten hvis der skal oprettes en kassekredit, eller den unge har brug for andre former for lån. Har den pågældende brug for at handle med aktier, da kan I undersøge handelsgebyret i bankerne, samt de muligheder, som forekommer på internettet

I kunne i selvsamme omgang undersøge hvilke forsikringer, som banken udbyder til unge. 

Fra Odense
Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen lyder rigtig god, på trods af tilbuddene fra uddannelses stedernes hjælp.

 - Jeg selv er 20, lige flyttet i egen lejlighed i sommer og startet på Uni, så jeg kan relatere til situationen. Ulempen ved den gratis hjælp er netop at det er uoverskueligt, og der er meget arbejde i det fordi man ikke bare kan henvende sig hos en instans, men skal rundt mellem mange. Så hvis i kan lave en løsning der er nem, overskuelig og gennemsigtig, tror jeg helt sikkert i har et kunde grundlag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var nemlig også lige det der var planen. Så er spørgsmålet om hvordan kunden får det lettest, jeg tænker man måske går et spørgeskema igennem og derefter laver man et tilbyd. Problemet kan måske opstå når man skal have kunden til at gå sine gamle papirer igennem, og man der mister interessen. 

Nogle der har erfaring med hvordan man kan gøre dette?

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Oct 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige at hvis denne mulighed var der for at få hjælp til alle disse ting, kunne du finde på at betale 500 kr. ?

 

Kunne du forestille dig andre også kunne være interesseret. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)