Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Producering af kosmetik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 423
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 00:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
sad og snakkede med nogle venner om det er lovligt at producere sin egen kosmetik f.eks fra det man kan købe hos urtegården (mener jeg det hedder) og så sælge det som et kosmetik proodukt.
eller om man skal have "fabrik" og en masse godkendelser og test.
Der var lidt uenighed om det og jeg kunne ikke finde svaret på nettet, så tænkte at nogle helt sikkert vidste det her. :D

De bedste hilsner
Anders

Hypnose er en kreativ måde at løse dine problemer på.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 01:56

The Hypnotist:
Hej
sad og snakkede med nogle venner om det er lovligt at producere sin egen kosmetik f.eks fra det man kan købe hos urtegården (mener jeg det hedder) og så sælge det som et kosmetik proodukt.

Hvis man opfylder betingelserne og forstår indholdet af kosmetikbekendtgørelsen, så er det helt ok. Den kan gennemlæses her

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=12915

Når det så er sagt, så er det ikke verdens mest avancerede formularer (opskrifter) der findes på Urtegaardens hjemmeside, hvorfor I ikke skal forvente det store.

Det kræver relativ stor indsigt i ingrediensernes virke at markedsføre et produkt korrekt, og det er ikke noget man som "hjemmefabrikant" bare lige lærer.

Når det så er sagt, så er det et spændende område og der kan være mange penge og tjene, men det er ikke hurtige penge.

Der er mindst 2-3 her fra Amino der har fejlet indtil videre, og en af dem er ud af en meget dygtig familie f.s.a økologi og kosmetik, men det er ikke altid nok.

Men I kan få nogle gode stunder ved at prøve det af, og hvis I har spørgsmål som jeg ikke mener kommer for tæt på det jeg laver, så svarer jeg med glæde.

God fornøjelse.

Køb ren argan olie her

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 09:56

Hele emnet kom vi også bare ind på fordi jeg gerne vil sælge lidt "wellness" produkter ved siden af min hypnoterapi og nogle foreslog kosmetik iform af afslappende sæber osv

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:05

The Hypnotist:

Hele emnet kom vi også bare ind på fordi jeg gerne vil sælge lidt "wellness" produkter ved siden af min hypnoterapi og nogle foreslog kosmetik iform af afslappende sæber osv

Ja afslappende sæber - hvad er det?

Og kan det dokumenteres? - Nej for der findes ikke afslappende sæber.

Der findes sæber indeholdende duftstoffer, hvor det kan dokumenteres at duften medfører en oplevelse af afslappethed.

Kan du se forskellen?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:07

Hey - prøv at gå herind

http://www.saebefabrikken.dk/ 

her kan du bla få lavet sæbe i privatelabel / med eget navn, - og også ud fra egne opskrifter.. Antal/min. har jeg ingen anelse om - men muligheden for at få lavet blandt anden sin egen sæbe findes.. Selvfølgelig gør den det..og det her tog mig 1 min at google..;-))

mvh / Ulrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:28

designnørd:

Hey - prøv at gå herind

http://www.saebefabrikken.dk/ 

her kan du bla få lavet sæbe i privatelabel / med eget navn, - og også ud fra egne opskrifter.. Antal/min. har jeg ingen anelse om - men muligheden for at få lavet blandt anden sin egen sæbe findes.. Selvfølgelig gør den det..og det her tog mig 1 min at google..;-))

mvh / Ulrik

Man kan få lavet alt. Prøv lige at læse hvad trådstarter skriver :)

Han snakker om at lave en køkkenbordsproduktion - og det er helt sikkert muligt og man behøver ikke en fabrik til det. Men uanset hvem der fremstiller det, så skal kosmetikbekendtgørelsen samt mærkningsreglerne overholdes - og det kan være ganske dyrt at "opfinde" en effekt som ikke kan dokumenteres ved at bruger forherligende udtryk der ikke kan dokumenteres.

Ingen fabrikker i DK laver småproduktioner til eget brug i wellness øjemed til priser der kan betale sig. Så når man længere ved køkkenbordet :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:46

Lagersalg123 - JEN:
Han snakker om at lave en køkkenbordsproduktion - og det er helt sikkert muligt og man behøver ikke en fabrik til det. Men uanset hvem der fremstiller det, så skal kosmetikbekendtgørelsen samt mærkningsreglerne overholdes - og det kan være ganske dyrt at "opfinde" en effekt som ikke kan dokumenteres ved at bruger forherligende udtryk der ikke kan dokumenteres

undskyld det giver da ingen mening! - Hvem snakker køkkenborde?

Fyren vil gerne lave noget sæbe - og selvfølgelig kan han ikke lave det hjemme ved køkkenbordet, hvis det er det du mener.. Jeg gav ham et link til nogen som kan hjælpe med at få det lavet hvis han er interesseret..længere er den ikke - antal m.v. aner jeg ikke noget om - det må han selv undersøge - men hvid hurtig skimning af sæbefabrikkens side - var det vist noget med en palle el lign som min.. om det er meget eller lidt, må trådstarter forholde sig til...:S

vh/ Ulrik

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 11:51

designnørd:
og selvfølgelig kan han ikke lave det hjemme ved køkkenbordet, hvis det er det du mener..

Hvorfor er det så lige at du mener man ikke kan lave sæbe ved køkkenbordet ?   Søbe er faktisk ganske let at lave og kan uden de store problemer laves i et køkken. 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:57

Ravn:

designnørd:
og selvfølgelig kan han ikke lave det hjemme ved køkkenbordet, hvis det er det du mener..

Hvorfor er det så lige at du mener man ikke kan lave sæbe ved køkkenbordet ?   Søbe er faktisk ganske let at lave og kan uden de store problemer laves i et køkken. 

Mvh

Ravn

Yep - Designnørd har ikke forstået det og har ikke forstand på det.

Når folk køber varer til fremstilling hos Urtegaarden (som trådstarter angiver) så er det til egen småproduktion ved køkkenbordet.

Og ja det kan sagtens lade sig gøre og der er mange i USA der er blevet millionærer på at lave håndsæber i privaten.

Og denne virksomhed lever fint af det - er dog ikke så sikker på deres investering i en butik i Kbh var en god idé.

www.saebevaerkstedet.dk

og dem kan besøge og se hvordan de gør og få deres historie med.

Køb ren argan olie her

Fra Frederikssund
Tilmeldt 13. Apr 07
Fra  Green Hypnose Frederikssund Skrevet kl. 00:35

Ja jeg kan godt følge dig i at man ikke bare kan skrive at denne sæbe er magisk og dine grissetær bliver som blæde bomuldsblomster ;D

Og jeg er helt med på at det ikke er sæben der for en til at slappe af det er bare en anden måde at bruge ingreddissienserne f.eks dufte i sæbe til badekaret istedet for i duft olierne til duft lampen

Men hvis man siger køb denne sæbe med indhold af (stof x) stof x er kendt for at man bliver behageligt afslappet ved duften af dette

har man så lovet for meget?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)