Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Klogt hovede efterlyses

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej hej allesammen

Jeg har brug for lidt hjælp og det skal gerne skæres ud i pap;-)

Jeg har en mindre tøjbutik og der er lige ved at blive lagt sidste hånd på min nye hjemmeside som også gerne skulle søgemaskineoptimeres. Men hvordan gør man det?? Jeg har læst forskellige tråde om emnet, men da jeg ikke er edb nørd er det lidt svært for mig at forstå. Firmaet som har lavet min side ved desværre ikke så meget om emnet. Men tilgengæld er de drøn kreative...

Man skal kunne finde min side på nettet, tænker både på optimering og så bliver der snakket en del om AdWords. Mit budget er ret begrænset men jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive meldt til AdWords. Er der nogen der ved noget om hvor lidt man kan tillade sig at bruge på det og stadig blive set??

Butikken har eksisteret i ca. 8 md nu og det er ved at være på tide at der bliver gjort noget drastisk for at få omsætningen til at stige. I dec. havde jeg et par annoncer i lokalavisen som gav mig lidt ekstra omsætning og jeg er ved at få lavet et postkort i samme stil som hjemmesiden som skal ud på udvalgte steder.

Måske du har en fed ide til hvad jeg kan gøre?? Budgettet er som sagt lidt i bund, men selvfølgelig må der satses hvis det er på det rigtige. Alle ideer modtages med kyshånd, også de alternative.

Glæder mig til at høre fra dig og alle de andre;-)

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Mar 06
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 15:20
Hej Thekla

Det vigtigste når man snakker optimering er, indhold, indhold, indhold. Og hermed menes tekstindhold. Det er det søgemaskinerne primært vurdere vigitgheden af din side på. Det gælder om at få nævnt det søgeord du vil optimere efter, rigtig mange gange - specielt på index-siden. Desuden vil det være en god idé at få lavet en nyhedsblok eller en blog, da der helst skal være "aktivt" indhold, som jævnligt bliver opdateret.

Men søgemaskineoptimering er en krævende og længerevarende process, som skal vedligeholdes. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at få en ekspert til at optimere din side, da det er et ret svært emne at søgemaskineoptimere, da der er RIGTIG mange om budet.

Du kan evt. snakke med Mikkel DeMib her fra Amino... Han skulle være ret dygtig.

Mvh. Mikkel Johansen

InMedia Reklamebureau

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:08
Hej Thekla,

Jeg er ikke ekspert i søgemaskineoptimering... men selv med min begrænsede viden, kan jeg fortælle dig om de første store fejl ved din side (desværre).

- Din side er lavet i flash og indeholder stort set ikke tekst. Hvilket gør den nærmest usynlig for søgemaskiner.
 - Du har ingen links (udover et maillink) fra din side.

Mit forslag er, at du begynder at lege med AdWords - det kan gøres rimeligt billigt og du kan hurtigt stoppe det ingen, hvis det bliver for dyrt. Kombiner det gerne med noget statistik - eksempelvis gratisproduktet Google Analytics. Der udover bør du overveje, at tilmelde dig diverse indeks (jubii.dk, krak.dk, eniro.dk, dgs.dk), det kan være dyrt, men du kan prøve det og følg så med i statistikken du får ud af det.

Som en trøst kan det nævnes, at du sandsynligvis altid vil opnå en topplacering på søgeordet zoyaqumari, da du ejer domænet.

Håber det hjalp dig lidt på vej.

/Eskil

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 18:50
Hej Thekla

Som det også er nævnt tidligere har du ingen tekst på din html side. Al den tekst der er i Flash filen kan google ikke se - det er et stort problem.

Det er dog muligt at få vist teksten for søgemaskiner i html filen, og samtidig vist din flash fil. Det gøres med et lille javascript, og er ret simpelt at sætte op. Du er meget velkommen til at kontakte mig (rjm@mediafusion.dk), så skal jeg nok hjælpe dig med at sætte det op.

Det gør det dog ikke alene, men vil være noget grundlæggende for dig.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 16. Sep 06
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:44
Tusinde tak for de rigtig gode svar. Og så var det enda til at forstå

Har helt klart fået lidt at arbejde videre med. Nu skal jeg bare lige finde ud af hvordan det skal gøres og hvor mange monetos det drejer sig om. Men i har hjulpet mig rigtig godt på vej.

Regin jeg har sendt dig en mail da du tilbød at hjælpe!

Måske vi snakkes igen senere

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:40
Hej Thekla

Jeg kan bakke de andres udtalelser 100% op.

Vil blot fortælle, at du kan læse mere om søgemaskineoptimering på Effektiv Markedsføring.

Venlig hilsen,

Christian

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)