Hej hej allesammen Jeg har brug for lidt hjælp og det skal gerne skæres ud i pap;-) Jeg har en mindre tøjbutik og der er lige ved at blive lagt sidste hånd på min nye hjemmeside som også gerne skulle søgemaskineoptimeres. Men hvordan gør man det?? Jeg har læst forskellige tråde om emnet, men da jeg ikke er edb nørd er det lidt svært for mig at forstå. Firmaet som har lavet min side ved desværre ikke så meget om emnet. Men tilgengæld er de drøn kreative... Man skal kunne finde min side på nettet, tænker både på optimering og så bliver der snakket en del om AdWords. Mit budget er ret begrænset men jeg kunne rigtig godt tænke mig at blive meldt til AdWords. Er der nogen der ved noget om hvor lidt man kan tillade sig at bruge på det og stadig blive set?? Butikken har eksisteret i ca. 8 md nu og det er ved at være på tide at der bliver gjort noget drastisk for at få omsætningen til at stige. I dec. havde jeg et par annoncer i lokalavisen som gav mig lidt ekstra omsætning og jeg er ved at få lavet et postkort i samme stil som hjemmesiden som skal ud på udvalgte steder. Måske du har en fed ide til hvad jeg kan gøre?? Budgettet er som sagt lidt i bund, men selvfølgelig må der satses hvis det er på det rigtige. Alle ideer modtages med kyshånd, også de alternative. Glæder mig til at høre fra dig og alle de andre;-) |
Hej Thekla
Det vigtigste når man snakker optimering er, indhold, indhold, indhold. Og hermed menes tekstindhold. Det er det søgemaskinerne primært vurdere vigitgheden af din side på. Det gælder om at få nævnt det søgeord du vil optimere efter, rigtig mange gange - specielt på index-siden. Desuden vil det være en god idé at få lavet en nyhedsblok eller en blog, da der helst skal være "aktivt" indhold, som jævnligt bliver opdateret.
Men søgemaskineoptimering er en krævende og længerevarende process, som skal vedligeholdes. Jeg vil helt sikkert anbefale dig at få en ekspert til at optimere din side, da det er et ret svært emne at søgemaskineoptimere, da der er RIGTIG mange om budet.
Du kan evt. snakke med Mikkel DeMib her fra Amino... Han skulle være ret dygtig.
Mvh. Mikkel Johansen
InMedia Reklamebureau