Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan dette her finde sted?! er mere eller mindre i chok.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer. fed, spirende samt inspirerenede site vi alle er med til at skabe. klap jer selv på skulderen - og lidt på Martins for at have skabt denne platform :-)

Nå nu til mit problem, undring - kald det hvad du vil.

Jeg har ideén, som bliver det næste store world wide - det kan jeg sige uden tøven uden den mindste tvivl i min mave, jeg bliver varm og opstemt hver eneste gang jeg bare så meget som tænker på denne idé, grundideén har absolut ingen begrænsninger what so ever og det bliver så min begrænsning, lidt af et paradoks at skabe for sig selv :-) men nok om den - nu til min undring. det hele går op i en højere enhed kl. halv 3 i nat, hvor jeg får de sidste pladser på plads i mit hovedet, da jeg får ideén twistet til et helt nyt niveau - i samme moment får jeg navnet på min kommende virksomhed skudt i fra højre. så på trods for at jeg skal op 4 timer senere og forbedrede mig på en lang dag på universitet, ligger jeg bare og smiler - og tænder computeren for lige at tjekke om dette domænenavn er ledigt. jeg laver 5-6 søgninger på surftown og dandomæne og google.. domænet er LEDIGT!!! - jeg er lykkelig ud over alle grænser og beslutter mig for, at jeg vil købe det som det første ved morgenmaden. jeg falder i søvn efter lang tids glæde over endelig at have fået det sidste på plads. Nu til mit chok. da jeg så vågner 3-4 timer senere, går ned, hælder lidt havregryn op, finder mit kort frem og tænder computeren går min verden i stå i et par sekunder. Domænet er nu købt i både .net og .com! Nu er mit spørgsmål så. - er jeg bare sindssyg uheldig og bliver straffet for at være doven og ikke købe det med det samme?? eller.. har nogle store virksomheder et trackingsystem, som gør, at hver gang et nyt ord i et sammenhæng som ikke der er set før bliver søgt på, så lyser en rød lampe og de kan se disse navne..??!

Det vil nu ikke stoppe mig - den amerikanske virksomhed, som har købt begge domænenavne ved jo selvfølgelig ikke det jeg ved (håber jeg ihvertfald ikke :) ) - men jeg tænker bare, at dette virker som mere end bare uheldigt.

Hvad siger i ?

- Mindgame

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:11

Tror bare du er pisse uheldig. Og ja, man skal registrere så snart man har mulighed for det og har idéen.

Det er heldigvis ikke store summer et domæne koster - så skulle man ikke få brug for det, så er det blot 75 kr man mister.

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 21:15

Kanon uheldigt vil jeg sige, rigtig sur r..

Prøv evt. at finde ud af hvem der har reg. dem, måske er det en der har reg. det med videresalg for øje og du kan måske nå at få dem inden de bliver alt for dyre.

Best regards

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Før i tiden havde Network Solutions den "tjeneste" at de "pre"registerede de domæne navne som brugerne af deres whois-server tjekkede om de var ledige.

Network Solution påstod at de gjorde det som en service overfor deres brugere, så brugerne ikke oplevede at andre (altså ud over Network Solution selv) havde registreret de domæner brugerne tjekkede.

Nå jo, samtidig doblede Network Solution så lige også beløbet deres brugere skulle betale for at få fat i det domæne, som jo i første omgang var "ledig" domæne, men altså nu registreret af Network Solution på vegne af deres brugere. Big Smile Åh ja, det var tider. I gamle dage gjorde man noget ud af service. Big Smile

Du kan blandt andet læse lidt om det her:

http://www.domainnamenews.com/featured/domain-registrar-network-solutions-front-running-on-whois-searches/1359

Andre registratorer har sikkert også gjort det (og gør det sikkert stadig), så pas på hvor du søger om et domæne er ledig, og for guds skyld, hvis du søger og domænet er ledig, så REGISTRERE DET!!! :)

Prøv lige at se på whois.sc, hvem der har snuppet domænet foran dig. Du kunne blive overrasket. :)

Held og lykke med projektet.

Kommer snart...

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 21:23

Det samme skete for mig for en måneds tid siden. Fandt domænet som ledigt. Og ventede så lige til om aftenen så jeg kunne drøfte det med den jeg samarbejde med. Om aftenen skulle de bestilles, og så var det optaget.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:24

jeg er i dialog med firmaet - men de vil ikke umiddelbart sælge før de har gennemanalyseret deres idé, som de så fint skriver. Jeg nægter simpelthen bare at tro på, at dette kan være uheld. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:26

Jeg ved ikke hvordan de gør det, men har fået af vide af tidligere web lærer.
Domæne hajer kan se søgninger på forslag.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30

Damm... det er NETOP Network Solutions som har købt mit domæne. men hvorfor vil de så ikke sælge det til mig for en højere pris.?

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 21:40

Der er vist ingen tvivl om at de domænehajer har phishing installeret hvor man søger ledigt domæne

Mit geniale domæne navn blev også pludeseligt kopieret og registreret efter det var reg.I selskabsstyrelsen som firmanavn

Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44

Casper Henningsen:

Damm... det er NETOP Network Solutions som har købt mit domæne. men hvorfor vil de så ikke sælge det til mig for en højere pris.?

de vil nok tjene på lortet, og presse dig til at betale en høj pris

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)