Hej alle Aminoer. fed, spirende samt inspirerenede site vi alle er med til at skabe. klap jer selv på skulderen - og lidt på Martins for at have skabt denne platform :-) Nå nu til mit problem, undring - kald det hvad du vil. Jeg har ideén, som bliver det næste store world wide - det kan jeg sige uden tøven uden den mindste tvivl i min mave, jeg bliver varm og opstemt hver eneste gang jeg bare så meget som tænker på denne idé, grundideén har absolut ingen begrænsninger what so ever og det bliver så min begrænsning, lidt af et paradoks at skabe for sig selv :-) men nok om den - nu til min undring. det hele går op i en højere enhed kl. halv 3 i nat, hvor jeg får de sidste pladser på plads i mit hovedet, da jeg får ideén twistet til et helt nyt niveau - i samme moment får jeg navnet på min kommende virksomhed skudt i fra højre. så på trods for at jeg skal op 4 timer senere og forbedrede mig på en lang dag på universitet, ligger jeg bare og smiler - og tænder computeren for lige at tjekke om dette domænenavn er ledigt. jeg laver 5-6 søgninger på surftown og dandomæne og google.. domænet er LEDIGT!!! - jeg er lykkelig ud over alle grænser og beslutter mig for, at jeg vil købe det som det første ved morgenmaden. jeg falder i søvn efter lang tids glæde over endelig at have fået det sidste på plads. Nu til mit chok. da jeg så vågner 3-4 timer senere, går ned, hælder lidt havregryn op, finder mit kort frem og tænder computeren går min verden i stå i et par sekunder. Domænet er nu købt i både .net og .com! Nu er mit spørgsmål så. - er jeg bare sindssyg uheldig og bliver straffet for at være doven og ikke købe det med det samme?? eller.. har nogle store virksomheder et trackingsystem, som gør, at hver gang et nyt ord i et sammenhæng som ikke der er set før bliver søgt på, så lyser en rød lampe og de kan se disse navne..??! Det vil nu ikke stoppe mig - den amerikanske virksomhed, som har købt begge domænenavne ved jo selvfølgelig ikke det jeg ved (håber jeg ihvertfald ikke :) ) - men jeg tænker bare, at dette virker som mere end bare uheldigt. Hvad siger i ? - Mindgame |
Tror bare du er pisse uheldig. Og ja, man skal registrere så snart man har mulighed for det og har idéen.
Det er heldigvis ikke store summer et domæne koster - så skulle man ikke få brug for det, så er det blot 75 kr man mister.