Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overtakseret sms regler

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er en lille smule forvirret, og håbede lidt på at der var nogle herinde der kunne afklare et par ting for mig

1.  Fraskrivelse af fortrydelsesret.
    På rammeaftalen.dk står der at kunden aktivt skal fraskrive sig sin fortrydelsesret. Her er listen over undtagelser:
    • Automat-køb, fx sodavand og slik købt i automat
    • Donationer, fx velgørenhed
    • Transport, fx flyttetransport og rejser med fly, bus tog, taxi mv.,
    • Indkvartering, fx ophold på hotel, vandrehjem eller campingplads og leje af sommerhus,
    • Forplejning, fx restaurantbesøg og levering af mad (catering),
    • Rekreative fritidsaktiviteter, fx biografbesøg, teaterforestillinger, koncerter, sportsstævner mv. 
    Men på f.eks. programmer som Talent fraskriver man sig også sin fortrydelsesret, men gør det ikke aktivt. Kan jeg også oplyse kunden om at man fraskriver sig 14 dages fortrydelsesret, og det så er gældende?  
  2. På rammeaftalen.dk står der at man ved abonnementslignende tjenester skal oplyse navn, adresse og tlf. nummer på udbyder. Men på IQsms' hjemmeside (IQsms er den gateway hoster jeg pt har kig på) står der at der skal (ikke kun ved abonnementslignende tjenester) skal angives telefon nummer med telefontid man-fredag mellem 9:00 og 16:00. Er det en regel IQsms har lavet, eller har jeg misforstået eller overset noget i rammeaftalen?

På forhånd tak :)

P.S. Hvis der er nogle der føler at de ikke kan holde et super tilbud på 1 kr. overtaksterede sms'er ind, så overlever jeg nok hvis jeg har en besked i indbakken :)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:11

Hej Kentora

Hvis du oplyser kunden om at de fraskriver sig 14 dages fortrydelsesret, så kan du godt. Men de skal være klar over det inden de sender en sms. Derfor er det normalt at man sender kunden en sms med at de skal bekræfte og derved fraskriver sig rettet.

Grunden til at de på Talent-showet har gjort det er at de modtager 1000-vis af besked inden for kort tidsrum og beskederne retur vil derfor stå i kø. Så vil afstemningsresultatet blive unøjagtigt fordi der er mange der ikke har modtaget deres "bekræft" besked.

Du oplever det også at du først modtager besked fra Talent-showet dagen efter fordi der er run på beskederne.

Jeg tror at grunden til at IQsms har valgt at du skal skrive et telefonnummer de kan træffe dig på i dagstimerne nok er den at de gerne vil kunne få fat i dig hvis en slutbruger klager over at der er trukket penge.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 12:18

Det vil betyde en hel del for mit produkt hvorvidt jeg skal sende en ekstra sms, hvori de fraskriver sig fortrydelsesretten, da en sms koster ca. 30 øre, og overtaksteringen er 1 krone. Allerede med 1 sms pr. betalende kunde få jeg kun udbetalt 12-18 øre. Hvis der skal trækkes yderligere 30 øre fra det, bliver det en rigtig dårlig forretning Smile

Sådan som jeg har forstået det på IQsms' hjemmeside skal telefonnummeret stilles til rådighed for slutbrugeren. Og mit problem er at den forventede fortjeneste ikke kan betale en til at passe telefonen, og selv skal jeg passe skole og fritidsarbejde.

Skal jeg kigge mig om efter et andet sted at bruge som sms gateway? Det er bare det sted med størst udbytte jeg har fundet nemlig. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:25

Hvis du tydeligt har skrevet at man frasiger sig fortrydelsesretten så vil det ikke betyde noget at man ikke får den sms. Men det er god skik at sende en sms retur til kunden såldes at de VED at de har betalt.

Hvis du vil sende sms'er retur til kunden billigere end igennem IQsms så kig på frostsms.com - Det koster det kun 17 øre at sende til danske numre.

Så processen vil være: Kunden sender dig en sms og du sender en bekræftelse tilbage via Frostsms.com

Sender du ikke bekræftelsen retur så vil nogle kunder prøve igen hvis de ikke kan se at du har modtaget deres besked.

Du kan bare skrive et mobilnummer på. Jeg har i lang tid benyttet mig af IQsms men der er aldrig nogle der har ringet. Så det er nok bare "for en sikkerhedsskyld".

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 12:31

Det med fortrydelsesretten er jeg ved at have på plads. Man skal oprette sig som bruger for at bruge servicen. Det er også (ifølge den nuværende plan) meningen at det kun er her man skal have information om hvordan man bruger servicen.

Frostsms.com er samme firma, men bare den afdelingen der ikke understøtter overtaksteret sms. Så vidt jeg har forstået så er det retur sms'en der koster kunden noget?
(Kilde: http://iqsms.dk/Information/ )

Men hvad vil der så ske hvis der rent faktisk er nogen der ringer og jeg ikke tager den? Kan der blive tale om erstatningskrav og bøder? 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:20

Jeg har lige en rettelse til mit indlæg: Det er den besked DU sender retur til kunden der er overtakseringen. Ikke den som kunden sender. Men ja du har ret. Det er retursms'en der koster.

Jeg bruger ikke selv overtakseringen, men kun at modtage sms'er.

Jeg tror ikke at du får erstatningskrav eller bøder hvis du ikke svarer telefonen.

Men få fat i supporten så kan de rådgive dig meget bedre end hvad jeg kan :)

Tilmeldt 18. May 10
Skrevet kl. 14:29

Niels, du havde ret. Det var kun et nummer der skulle oplyses til dem. Udpluk af svar-mail fra dem:

"Hvis du bare opgiver et telefonnummer, du 'som regel' kan træffes på, så er det fint. Vi giver ikke nummeret videre - vi skal blot kunne få fat på dig, hvis der er en klage fra en kunde. Hvis en kunde klager, så gør de det til deres teleselskab, som så sender forespørgslen videre til os"

Mange tak for hjælpen Smile 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)