Syntes stadig ikke at der er dukket et egentlig konkret svar på - hvor mange der er i DK og udviklingen af disse tal .
Jeg tror aldrig du vil kunne få et 100 % korrekt svar. Den letteste løsning på et næsten rigtigt svar, vil være evt. at kontakte presseafdelingen hos de teleselskaber der også sælger telefoner. De vil med stor sandsynlighed kunne forsyne dig med nogle oplysninger.
Men der bliver også solgt en del telefoner udenom teleselskaberne. En del af disse butikker importerer dem, så de vil aldrig fremgå af en officiel statistik.
Med hensyn til at salget af smartphones skulle være 89%, vil jeg vove den påstand at det er et noget overdrevet skøn. Der bliver stadig solgt rigtig mange billige telefoner uden abonnement, til ældre, unge mennesker, kriminelle, og folk der bare er ligeglade.
Men der er ingen tvivl om at andelen af smartsphones er eksploderet, og vil stige støt det næste lange stykke tid. Men 89 % tror jeg er lidt for højt. Hos os ligger andelen på lidt over 60% i perioden 1/1-2010 - 30/9-2010, og det tror jeg er et mere retvisende tal. Faktisk mener jeg at der er lidt over gennemsnittet, i forhold til de sidste tal jeg så fra operatørerne. Men igen: smartphonesalget er eksploderet, så jeg tør ikke sige noget med sikkerhed :o)