Hej Tekniske Aminoer Jeg har igennem mange aar drevet shoppingguiden eNU! som er baseret paa et relativt simpelt linksystem. -Det kan praecist det som det skal, hverken mere eller mindre. Dvs. indtil nu! -men nu skal der edderspillemig ske noget, men jeg har en pagerank paa 4 som jeg ikke vil skylle ud med badevandet hvis jeg ligepludselig laver drastiske aendringer. Jeg vil gerne overfoere sidestrukturen til Joomla, men hvis jeg importerer data og lancerer en anden version, vupti -dermed siger jeg farvel til de tusindevis af gamle URL'er som Google har indekseret og saa kan jeg begynde forfra med at linkbuilde og fanden og hans pumpestok. Nogen gode forslag til hvordan man undgaar at tabe pagerank ved at relancere sin hjemmeside? |
En af de helt grundlæggende ting du skal gøre er at finde ud af, hvilke sider du har som rent faktisk ranker i søgemaskinerne. Disse sider skal du have lavet en liste over og så skal du have lavet en redirect fra disse urls til de nye (eller ligge de nye sider på den samme url, såfremt din url er SEF-venlig).
Har du fx en masse tråde fra et forum, som ikke har nogle indgående links, så vil jeg skippe arbejdet med at skulle redirecte alle disse og istedet sætte fokus på at få redirected al trafikken fra de - for google - relevante url's.
Husk, at det skal være 301 redirects.
Tag evt et kig på sh404sef, som er et komponent, der kan hjælpe dig med at få styr på den tekniske opsætning af dit Joomla website (bemærk: ignorer linket til den gratis version af sh404sef som jeg beskriver på mit website: Køb istedet komponetet - det er pengene værd.