Vi er 2 brødre, som skal til at udvikle et par websites sammen. Vi har hver især en enkeltmandsvirksomhed.
Vi vil derfor gerne lave en kontrakt for de enkelte websites omkring gøremål, forpligtelser og ejerdel. Ejerdelen er ikke 50/50 mellem os.
Findes der mon nogle personer, som ved hvor man kan finde nogle "officielle" kontrakter, man kan benytte hertil, eller skal man have fat i en advokat uanset hvad?
Jeg har kigget på http://www.dokumenter.dk hvor jeg desværre ikke kunne finde en kontrakt hertil.
Det er præcist det vi gerne vil have. Vi har selv lavet en form for kontrakt, men kan man ikke få den slags godkendt hos en advokat, eller også må de da have nogle standard formularer hertil, så man sikrer at få det hele med?
Du må ikke forvente, at en advokat har en standard formular liggende. Jeg arbejder på et af de største advokatkontorer i Danmark, og vi har ikke en standardaftale, der passer på jeres situation (jeg har lige checket).
I kan få jeres aftale læst igennem af en advokat, og det synes jeg er en god ide - ikke mindst under hensyn til, at I er brødre. Det er selvfølgelig ikke gratis, men start med at skrive en e-mail, hvor du forklarer sagen og beder om et overslag.