Jeg er en 15 årig dreng, der går rundt med nogle ideer til hjemmesider, men kan bare ikke rigtig få dem ud i livet, da jeg ikke kan programmere. Så det ville være rart hvis nogle ville kontakte mig, hvis de har noget viden indenfor programmering.
Og hvis man nu gerne vil tjene lidt penge på sine hjemmesider, hvad er så det bedste måde at gøre det på?
Fedt nok at du vil i gang med at lave hjemmesider og lave nogle håndører på det. Du skriver ikke rigtigt om du vil lære at programmere eller om du vil have nogle partnere. Det kan være du skal gøre det lidt mere tydeligt.
Hvis man vil tjene penge på sin hjemmeside er der mange modeller. Du kan lave en webshop, du kan have AdSense-annoncer derpå, du kan lave affiliate, du kan lave en webapp som folk abonnerer på eller du kan lave en super side og prøve at sælge den. Så det afhænger meget af dine ideer. Er din idé at lave en webshop så vil affiliate jo nok ikke være så god en idé
En webshop ved du jo nok hvad er, så det vil jeg springe let og elegant hen over. De to andre begreber får du lige en forklaring på her:
AdSense = Googles reklamer, som du helt sikkert har set på mange af de sider du har surfet på.
Affiliate = Marketing-netværk, hvor du reklamerer for nogle produkter og så får penge ud fra et af tre principper.
Du kan få penge hver gang der er en der klikker på en reklame.
Du kan få et fast beløb pr. lead (som er et klik på din hjemmeside, der fører til en handel på annoncørens).
Du kan også få en procentdel af pr. lead.
Men først og fremmest skal du sætte dig ind i hvordan man laver en hjemmeside. Vil du selv lave den, skal du som minimum lære HTML. Men du kan også benytte færdige hjemmesidesystemer såsom joomla, drupal og wordpress og så slippe for at skulle kode selv (for det meste).
Dertil kommer, at de fleste herinde har supertravlt med at stable en virksomhed på benene, er i gang med alle mulige projekter eller noget helt tredje. Så du skal nok ikke forvente, at der er nogen der kan sætte tid af til at lære dig så meget.
Men husk, vi er alle startet fra bunden, der er ikke nogen der er født med en viden om hvordan man laver hjemmesider eller tjerner penge på dem. Så klø på og få dig noget erfaring.
Fedt nok at du vil i gang med at lave hjemmesider og lave nogle håndører på det. Du skriver ikke rigtigt om du vil lære at programmere eller om du vil have nogle partnere. Det kan være du skal gøre det lidt mere tydeligt.
Hvis man vil tjene penge på sin hjemmeside er der mange modeller. Du kan lave en webshop, du kan have AdSense-annoncer derpå, du kan lave affiliate, du kan lave en webapp som folk abonnerer på eller du kan lave en super side og prøve at sælge den. Så det afhænger meget af dine ideer. Er din idé at lave en webshop så vil affiliate jo nok ikke være så god en idé
Men held og lykke med projektet
Molvins
hey molvins
tak for din kommentar. jeg har prøvet at lære mig selv at programmere, det var måske bare lidt mere end mine computer evner rækker til.
Jeg har valgt ikke at være så præcis, da jeg ikke er helt sikker på hvor meget jeg vil ligge i projektet. Men kan se efter at havde rodet lidt med det, at det er lidt for kompliceret til at jeg selv kan lave det -_-
Men tror det er via reklamer og medlemskab på siden, der sgu gi´ lidt penge.
Prøv kun at fokusere på reklamer til start. Øv dig i den svære kunst det er at give dine besøgende noget kvalitetsindhold. Sørg for at du levere varen og giv dem hvad de kommer for. Når du har lært det, kan du sagtens begynde at gå alternative veje for at tjene penge. Mange penge oven i købet :)