Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde nægter at betale

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udført et stykke arbejde for en kunde som nu ikke ønsker at betale. Jeg har sendt ham rykker 2 hvor han svarede at han ikke var enig i arbejdet og prisen.

Hvad er mine muligheder nu? Skal jeg kontakte en advokat (med fare for at han æder hele beløbet) eller kan man selv sende sagen i fogedretten? Det drejer sig om ca. 25.000 kr.

Kunden har fået det jeg har lavet idet det var et krav under udviklingen sammen med hans egen programmør så jeg kan ikke tilbageholde noget.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 09:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når han ikke erkender kravet kan du ikke sende ham i fogedretten, så der skal du omkring byretten og det kræver nok en omgang med en advokat..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Randers
Tilmeldt 18. May 10
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 09:51

Hej niels

Har du prøvet at kontakte Jacob Tøjner herinde fra ?

Han plejer at være god til at hjælpe og kræve penge ind (inkasso advokat)

Han har også blog herinde og burde kunne hjælpe på den ene eller anden måde

mikkel

Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:57

Hej Niels

Kedelig sag.
Du skal sende endnu en rykker, hvor du gør opmærksom på at du sender sagen til retslig inkasso. 
Og så skal der stå noget med, at han bliver påført alle udgifter, hvis han taber sagen - og det er inkl. dine omkostninger til evt. advokat.

Men søg lidt på retslig inkasso, hvor du kan læse mere om det og så får du også den rette ordlyd på rykkeren.
Der er også noget med hvor mange dage der skal gå inden du foretager dig noget.

Mvh // Jess 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:04

Når han har gjort indsigelse er der ikke andet for end at gå i en dialog med ham og finde et fælles fodslag hvad angår arbejde og pris.

Ligger der en aftale til grund for arbejdet burde det være forholdsvis let at se om det bestilte stemmer overens med det leverede - og i modsat fald se hvad der mangler for at kunden bliver tilfreds.

Er der ikke nogen aftale, så må du bede kunden om at specificere hvad han mangler eller hvad han mener han ikke skal betale for og så tage den derfra.

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:08
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:11

Martin:

Måske var småsagsprocess noget for dig.

Den kan ikke benyttes når kunden afviser regningen. Så skal der en stævning til

Brian

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:12

Brian Schou Larsen:

Martin:

Brian

Tror du har misforstået noget Brian :-)

"Småsagsprocessen er ikke en inkassoproces. Inkasso dækker over sager, hvor skyldneren ikke gør indsigelse mod kreditors krav.  Småsagsprocessen omfatter derimod sager, hvor sagsøger ønsker at få fastslået, at sagsøgte skylder penge, skal anerkende et bestemt forhold, er erstatningsansvarlig etc."

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:15

steinway:
Når han har gjort indsigelse er der ikke andet for end at gå i en dialog med ham og finde et fælles fodslag hvad angår arbejde og pris.

Den mulighed har han haft..

steinway:
Ligger der en aftale til grund for arbejdet burde det være forholdsvis let at se om det bestilte stemmer overens med det leverede - og i modsat fald se hvad der mangler for at kunden bliver tilfreds.

Der foreligger en dialog på messenger som baggrund for det. Derudover har jeg kopi af div. materiale.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16

Martin:

Brian Schou Larsen:

Martin:

Brian

Tror du har misforstået noget Brian :-)

"Småsagsprocessen er ikke en inkassoproces. Inkasso dækker over sager, hvor skyldneren ikke gør indsigelse mod kreditors krav.  Småsagsprocessen omfatter derimod sager, hvor sagsøger ønsker at få fastslået, at sagsøgte skylder penge, skal anerkende et bestemt forhold, er erstatningsansvarlig etc."

Rigtigt, Beklager, der var jeg for hurtigIck!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)