Jeg har startet en ny blog op, og til mine blogindlæg søger jeg en kilde til gode billeder, helst gratis, men hvis der skulle betales en lille pris for billederne skader det vel ikke, men jeg er på S.U så når jeg siger lille, så mener jeg det ;). Findes der en på dansk? eller er der en større database på engelsk? Hvilket sit bruger du?
Hilsen John Bakken
Jeg skriver om gadgets og gear på ---> vilebo.dk <---
En anden mulighed end en billeddatabase kunne være selv at tage nogle billeder. Man kan faktisk ofte finde eller opstille nogle symboler, der handler om det, man skriver om. Hvis de bare skal ledsage et blogindlæg, er der jo heller ikke de helt store krav til kvalitet osv.
Et råd som jeg selvfølgelig ikke kan anbefale.. Men hvis du er studerende, så kan man diskutere hvor stor risikoen er ved at tage billeder fra Google Images.. Ja, du har ikke rettigheder til billederne: Men hvad er chancen for at blive sagsøgt?
Og hvis du bliver sagsøgt, så fjerner du billederne med det samme..
Nej, det er ingen god ide.. Og jeg vil ikke anbefale det.. Men hvis det "bare" er en mindre dansk hjemmeside, så kan man jo overveje risikoen.
Et råd som jeg selvfølgelig ikke kan anbefale.. Men hvis du er studerende, så kan man diskutere hvor stor risikoen er ved at tage billeder fra Google Images.. Ja, du har ikke rettigheder til billederne: Men hvad er chancen for at blive sagsøgt?
Og hvis du bliver sagsøgt, så fjerner du billederne med det samme..
Nej, det er ingen god ide.. Og jeg vil ikke anbefale det.. Men hvis det "bare" er en mindre dansk hjemmeside, så kan man jo overveje risikoen.
Er det i orden jeg så lige snupper nogen af dine billeder?
- Nej det kunne jeg selvfølgelig ikke finde på Mener dog bare ikke at man skal opfordre til at bruge Google's billeder til kommercielt brug.