Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Evt. ansættelse af arbejdsdreng i lille enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 02:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa !

Tænker på at ansætte en arbejdsdreng til forefaldende arbejde ca. 2 gange ugenligt efter skoletid (f.eks. 2 x 3 timer pr uge), således at jeg kan få mere tid til mere krævende arbejde.

MEN er det for besværligt/dyrt når jeg ikke har andre ansatte. Hvad skal jeg være opmærksom på mht forsikringer og lign. - Nogle påstår at jeg bare skal droppe ide'en fordi at det er alt for besværligt. Kan dette virkelig passe?

- Alex

Fra Hørsholm
Tilmeldt 19. Oct 05
Indlæg ialt: 451
Fra  NoTanShop.com Skrevet kl. 06:21

Hej Alex,

Det er ikke for svært, men der kommer nogle forsikringer som du skriver (ansvars og ulykke).

Du skal også betale løn, her kan jeg anbefale Danløn (www.danlon.dk), det koster kun 19,50 DKK / mdr så holder de styr på alle datoer og betalinger osv.

Husk også af få skrevet en kontrakt med den unge (har du brug for et eks. så kan jeg sende den jeg bruger). Husk de max må arbejde 12 timer / uge. Jeg har 2 ungarbejder som tilsammen dækker 20 timer / uge.

Hilsen Tim

Amme artikler

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 18:14

Tim (NoTanShop):

Det er ikke for svært, men der kommer nogle forsikringer som du skriver (ansvars og ulykke).

Du skal også betale løn, her kan jeg anbefale Danløn (www.danlon.dk), det koster kun 19,50 DKK / mdr så holder de styr på alle datoer og betalinger osv.

Husk også af få skrevet en kontrakt med den unge (har du brug for et eks. så kan jeg sende den jeg bruger). Husk de max må arbejde 12 timer / uge. Jeg har 2 ungarbejder som tilsammen dækker 20 timer / uge.

Hej Tim !

Tak for dit svar. Min interesse går lidt på HVILKE forsikringer, der skal tegnes og hvad det koster.

Skal man registreres som arbejdsgiver osv.

Der bliver ikke tale om arbejde i mere end 6-8 timer ugenligt.

Du må meget gerne sende ig en kopi af den kontrakt du anvender.

Med Venlig Hilsen: Alex Hansen, Sportspower.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 22:27
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:08

Tim (NoTanShop):

Du behøver ikke skrive en kontrakt, hvis arbejdstiden ikke overstiger gennemsnitlig 8 timer pr. uge.

Tilmeldt 8. Jan 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:54

Hej alex jeg vil gerne arbejde der og jeg er en af de dygtigeste i min klasse til matematik og dansk

Du kan kontakte mig på det her nummer 29904407

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)