Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stunder medhjælper(deltid job) vs Outsource (Inder eller i den stil)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
går og overvejer at ansætte en på del tid til at hjælpe vores produkt lidt videre, eller retter give vores administratons modul et løft.

men er blevet itvivl om hvad jeg får mest ud af.
mine overvejelser er
Outsourced vil jeg få en del flere timer for samme penge som en deltids jobber, men jeg ville bruge mere tid på dokumentation, samt recourcen ville være "tabt" i den forstand at jeg ikke opbygger viden jeg kan stole på.

som jeg ser det ville den deltids jobber , evt studie jobber give mig mulighed for at opbygge noget viden, samt opbygge noget netværk til lokale udviklere(da jeg ville lede på den lokale it  skole i vejle,vi ligger lige overfor så det er næsten dumt andet)
er der nogen der har erfaring med deltid jobbere ?

jeg er 100% afklaret med at jeg vil have en ung udvikler, da de har lettere ved at tænke ud af boxen, og har ikke alt formange dårlige vaner.

håber i har lidt god indput til mig :)

/Jacob I

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når det er en mindre opgave, så ville jeg hellere finde en talentfuld studerende, de kan sagtens bruge pengene og du slipper for eventuelle fejl pågrund af kultur forskelle og sprog forståelse.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:14

Hej Lasse
tak for svaret. det var også noget i den stil jeg var nået til.
er der nogle udfordringer man skal være klar over når man har med den slags ansatte at gøre ?

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:21

Jeg har selv været ansat som studenter-programmør i en mindre IT virksomhed for nogle år tilbage, og det har BESTEMT også sine ulemper. Jeg har siden haft kontakt med rigtig mange af dem og ved rigtig meget om det miljø der er omkring dem.

Selvom man ansætter en dygtig studenter-programmør, så mangler den sidste finish bare. Der er ofte fejl og manglende forståelse for det rigtige behov. Jeg husker især en katastrofal launch hvor direktøren ikke var teknisk, og de studerende stod for det - det var en katastrofe.

MEN.. Har man selv styr på det job der skal udføres, og følger man med i hvad de laver, så er det en rigtig god investering. Rent teknisk er der ikke altid så meget forskel på en færdiguddannet og en student.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 23:57

Kommunikation er alfa omega, den mindste ting kan misforstås.
Jeg vil anbefale dig at se denne Thorborg video, konceptet er det samme.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 06:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lars
jeg er selv udvikler, og er en af dem der havde virksomhed ved siden af mit studie, hvor vi lavede software. dette er grunden til jeg kigger til denne gruppe af mennesker, der må da være andre der lige som jeg, godt kunne der jeg skulle da jeg gik på skole.

ja ok, de unge udviklere mangler lidt erfaring. men det er ikke noget som vi ikke kan bygge op sammen.
det er værer at få en udbrændt programør der godt kan men ikke gider. eller kun tænker i lukkede kasser.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)