Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sig hej til din SKAT...................

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 06
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg har netop talt med SKAT, idet jeg har forsøgt at finde ud af hvordan jeg skal forholde mig som ny virksomhed. Måske er det kommunesammenlægning - jeg ved det ikke, men det lykkedes dem ikke helt at forklare mig, hvad jeg skal foretage mig.

Derfor prøver jeg ad denne vej. Kan det passe, at det eneste jeg skal foretage mig i forhold til skatteregnskab er at indberette på min selvangivelse, hvad jeg forventer at få som overskud i 2007?

Skal man stadig indsende et årsregnskab til SKAT?

Jeg har egen systue i min bolig - kan jeg trække det fra? hvordan?

Håber meget at kunne få svar på disse spørgsmål.

På forhånd mange tak!

Mange hilsner

Line

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 12:14
Hej Line

Har faktisk selv lige været på besøg hos SKAT - de burde nu være gearet til det, da de jo har været samlet længe før kommunerne blev lagt sammen.

Hvornår startede du din virksomhed?

Har du job ved siden af?

Mvh.

René

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 12:43
Hej René

Jeg startede oktober sidste år og har fuldtidsarbejde ved siden af.

Line

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Skrevet kl. 12:50
Hej igen Line

Så skal du have dem til at ændre din forskud - har du lavet et budget for 2007?

Jeg går ud fra du er momsregistreret - eller hva?

Mvh.
René

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 13:10
Hej René

Jo, jeg er momsreg.

Jeg forestiller mig faktisk ikke at have et overskud i 2007 - er vist stadig på "en-dyr-hobby-stadiet".

Jeg har dog alligevel fået ændret min forskudsreg. med udgangspkt. i et lille overskud.

Er det virkelig alt, hvad jeg skal foretage mig?

Line

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Skrevet kl. 13:13
Ja og så skal du lave et regnskab - det regnskab skal medsendes når du laver selvangivelse.

Det samme skal du sådan set gøre for 2006. Du er velkommen til at sende en PM, hvis du har problemer :-)

Mvh.

René

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 13:47
Hej

Er der ikke noget med at for 2006 og frem er det kun virksomheder med et overskud over 300.000kr der skal indsende regnskab sammen med selvangivelsen??

/ Charly
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:56
Dato: 17-01-2007 11:22:09 Forfatter:Line Falkenberg/www.byfalkenberg.dk -
Hej Aminoer

Jeg har netop talt med SKAT, idet jeg har forsøgt at finde ud af hvordan jeg skal forholde mig som ny virksomhed. Måske er det kommunesammenlægning - jeg ved det ikke, men det lykkedes dem ikke helt at forklare mig, hvad jeg skal foretage mig.

Derfor prøver jeg ad denne vej. Kan det passe, at det eneste jeg skal foretage mig i forhold til skatteregnskab er at indberette på min selvangivelse, hvad jeg forventer at få som overskud i 2007?

Skal man stadig indsende et årsregnskab til SKAT?

Jeg har egen systue i min bolig - kan jeg trække det fra? hvordan?

Håber meget at kunne få svar på disse spørgsmål.

På forhånd mange tak!

Mange hilsner

Line

Hvis du ikke skal momsregistreres som følge af at din omsætning vil være under 50.000 kr. årligt så er det helt korrekt ja. Det hedder sig at der ikke skal indsendes årsregnskab med selvangivelsen, men det skal laves alligevel og jeg personligt ville vælge at indsende det.

Vedr. systuen afhænger det af intensiteten. Hvis du sidder og syr i din stue der også anvendes som alm. stue så nej, men bruger du dermed et lokale udelukkende til formålet kan du fratrække en forholdsmæssig andel. Bor du i en 2 værelseslejlighed o.l. vil du ikke kunne fratrække noget da formodningen her er at det hele også anvendes privat.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 10. Oct 06
Skrevet kl. 15:26
Hej Bent

Tak for dit svar.

Hvad er fordelen ved alligevel at medsende regnskabet? - kan jeg læse mig til, hvordan et sådan udfærdiges?

Jeg har indrettet et kælderlokale i min bolig til systue - hvordan trækkes det fra?

På forhånd tak.

Venligst

Line Falkenberg 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 15:36
Såmænd ikke andet end en formodning om at skattemyndighederne efterfølgende vil indkalde regnskabet i og med at de ikke kan trække det nogle steder. Men du slipper ikke for at udfylde det skematiske årsregnskab som er en del af selvangivelsen. Egentlig er der jo ingen grund til at sende det med.

Ud fra en kvadratmeterfordeling. Lokaleareal contra samlet areal. Skattemyndighederne vil muligvis anlægge en betragtning om at kælderen vurderingsmæssigt vægter mindre og at fordelingen derfor skal vægtes men så må de komme til dig vil jeg sige

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)