Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Revisor valg

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle,
Godt forum!

Jeg har en virksomhed med 2 millioner i omsætning og i 2007 bliver det 2 cifret millionbeløb.
I dag har jeg en almindelig revisor der ikke er stats autoriseret fra et lille revisions firma hvor de er 10 ansatte.

Jeg overvejer at skifte til en af de helt store Kpmg, Deloitte , Pircewaterhousecoopers da jeg har en fornemmelse af at den lille revisor kan overse ting når der er større omsætning og en af de store revisorer kan bedre rådgive om investeringer.

Jeg vil høre om nogen har erfaring eller har været i en lign. situation?

Ben

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 09:17
Hej Ben

Det firma jeg var i tidligere, brugte vi i lang tid en "lille" lokal statsautoriseret revisor. På et tidspunkt blev det besluttet at benytte en af de "store" spillere på markedet. KPMG blev valgt (af forskellige årsager) og det var absolut tilfredsstillende.

Hvis du er parat til at betale noget mere for arbejdet, kan jeg på alle måder anbefale firmaet. Specielt Claus Witt, er en yderst behagelig og kompetent mand, som du jo kunne starte med at kontakte :-)

Claus Witt
Partner i KPMG   
Telefon 38 18 34 28

-------------------------------------------------

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:18
Dato: 17-01-2007 08:05:01 Forfatter:Ben Hej Alle,
Godt forum!

Jeg har en virksomhed med 2 millioner i omsætning og i 2007 bliver det 2 cifret millionbeløb.
I dag har jeg en almindelig revisor der ikke er stats autoriseret fra et lille revisions firma hvor de er 10 ansatte.

Jeg overvejer at skifte til en af de helt store Kpmg, Deloitte , Pircewaterhousecoopers da jeg har en fornemmelse af at den lille revisor kan overse ting når der er større omsætning og en af de store revisorer kan bedre rådgive om investeringer.

Jeg vil høre om nogen har erfaring eller har været i en lign. situation?

Ben

Jeg har både arbejdet for de helt store revisionsvirksomheder og mindre virksomheder alla den revisor du har i dag. Jeg mener ikke man kan generalisere. De store vil typisk være organiseret i arbejdsteams svarende til det team du oplever i de små firmaer. Forskellen er at de større firma''er typisk har flere specialeområder som eks. skatteafdeling m.v. Det er jo her sådan nogle som mig kommer ind i forhold til de små.

Hvis du er tilfreds med din nuværende revisor ser jeg ingen grund til at du skal skifte medmindre du eller revisoren størrelsesmæssigt mener at du er blevet for stor til den pågældende revisor.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:38
Hey

Jeg arbejder selv for et mellemstort revision firma, og efter min erfaring, kan nogle mere udemærket til råd og vejledning. Men det er helt sikker at hvis du skrifter til en af de store revisionfirmaer (PWC, KPMG, Deloitte eller Ernst & Young, så vil din revisonregning også stige 20 - 30 %.

Men De større firmaer er også bedre til at rådgive om støre investeringer.

Man kan også henvende sig til et af de større firmaer om "kun" rådgivning, altså ikke udarbejdelse af årsrapporten...

Håber det kunne hjælpe lidt.....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:55
Dato: 20-01-2007 09:37:41 Forfatter: ACC

Hey

Jeg arbejder selv for et mellemstort revision firma, og efter min erfaring, kan nogle mere udemærket til råd og vejledning. Men det er helt sikker at hvis du skrifter til en af de store revisionfirmaer (PWC, KPMG, Deloitte eller Ernst & Young, så vil din revisonregning også stige 20 - 30 %.

Men De større firmaer er også bedre til at rådgive om støre investeringer.

Man kan også henvende sig til et af de større firmaer om 'kun' rådgivning, altså ikke udarbejdelse af årsrapporten...

Håber det kunne hjælpe lidt.....

Du skriver at de større firmaer er bedre til at rådgive om større investeringer - Hvad bygger du det på. Rent faktisk er der ikke nogle revisorer som officielt yder direkte aktiv investeringsrådgivning, for det ligger ikke indenfor revisors kompetenceområder. I praksis kan man dog ikke undgå det, eller undgå at komme i nærheden af investeringsrådgivning. I mine øjne er det ikke afgørende om det er en lille revisor eller en revisor hos en af de store der yder rådgivningen; Det er mere et spørgsmål om revisorens person og kompetencer.

I øvrigt er der flere små revisionsvirksomheder som har egne rådgivere via samarbejder. Eksempelvis de revisorer som benytter sig af Skat & Råd, og jeg vil til enhver tid vove den påstand at den rådgivning jeg yder via Skat &Råd er mindst lige så god som den rådgivning jeg tidligere ydede hos de store; Jeg vil endda mene at den er bedre og mere målrettet da jeg i dag er tættere på de revisorer/kunder jeg rådgiver end hos de store hvor det meste foregik via telefon og mail.    

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)