Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tanker omkring web TV

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går med tanker om at realisere en web TV kanal.

Jeg ser mange fordele i projektet, som kan blive delvist reklamefinansieret af firmaer der er på nettet, som kan få stor værdi af reklame på en sådan web TV kanal.

Web TV kanalen kan sende egne produktioner, såvel som bruger skabte produktioner,og derved blive meget dynamisk.

Mine spørgsmål i denne forbindelse er hvad det kræver rent teknisk mht. platform, software osv.. ?

Samtidig vil det kræve andre interesserede partnere/sponsorer, da det naturligvis er et stort projekt at give sig i kast med.

Jeg kunne godt tænke mig nogle reaktioner på denne ide, og om det er noget, der er værd at gå videre med.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 22:39
Kunne du ikke forklare lidt mere om hvad du mener? Kan godt være jeg er langsom, men fanger ikke helt konceptet.

Er det du vil lave noget a''la TV2''s sputnik, eller noget i retning af youtube? Eller er det noget helt andet...?

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 27. Nov 06
Indlæg ialt: 190
Skrevet kl. 22:47
http://borsen.dk/nyhed/102197/

Der arbejdes vidst med et budget nær ved 100 mil. kroner.

Anders

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 22:52
Det er vel sådan set et mix af de to du nævner, men med en mere seriøs tilgang til tingene end du måske ser på youtube. Dels en professionel redaktionel tilgang til tingene, men mixed med almindelige brugerers egne videoer af en vis kvalitet. Og så skal det være med vægt på kreativitet og dynamik.... 

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 23:06
Anders

det er ikke lige det jeg tænker på, men en Web TV kanal der sender live på nettet med dels egne- og  dels bruger skabte produktioner....

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 23:26
Dato: 16-01-2007 23:06:27
Forfatter: webmand
Anders

det er ikke lige det jeg tænker på, men en Web TV kanal der sender live på nettet med dels egne- og  dels bruger skabte produktioner....

Det kræver et ret heftigt budget under alle tilfælde...

Når du siger "live" på nettet, mener du så med en program eller hvordan? Grunden til jeg spørger er, at fordelen ved at sende TV over nettet jo netop er at du selv kan styre hvornår du vil se programmerne og hvordan du vil sammensætte dem.

Når det gælder brugerskabte produktioner bliver myspace og youtube nok lidt svære at slå af pinden - men det skal selvfølgelig ikke afholde nogen fra at forsøge, det gælder bare om at finde den rigtige indgangsvinkel...!

Arbejder med online salg og design.

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 23:32
Mathias

Med live på nettet mener jeg at det skal sendes i Real Time, nu og her.

Ja de to sider du nævner er jo store mht. til brugerskabte produktioner, men meget af det er jo pjat og pjank, hvor dette skal have et mere seriøst sigte.

Altså en egentlig Web TV kanal med underholdning, nyheder osv... integreret på nettet med reklamer for netvirksomheder...

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 13:18
Er der ikke flere der har en kommentar til dette ?
Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 13:38
Det er jo en masse indgangsvinkler på dette, som i sidste ende hæver eller sænker kvalitetsniveauet.
Det er i sig selv ikke svært at lege tv-kanal. Et DV-kamera, et digital redigeringsprogram, en streaming-server og en velvoksen internet-linie... Så er du igang.

Problematikken ligger mere i om du synes at et DV-kamera er i højt nok kvalitet til dig,
eller om du skal over i BETA-cam.

Skal dine nyheder være interresante, skal du jo have en nyhedsredaktion op og stå, hvilket vil sige
nogle vans som er udstyret med Vært+Kameramand+Kamera..?

Denne løsning kan du så lave nogle "film-klip" og ligge til afvikling på streaming-serveren.
Straks dyrere vil det blive hvis du vil redigere real-time direkte til streaming-serveren... Så ruller $$

Hvis du kan uddybe dine krav & ideer lidt mere, er det lidt nemmere at guide dig..

Men i alle hensener er det en hård branche som kræver teknisk dygtigt personale.

/PBL - kørte engang service på Pinnacle redigerings-produkter.....

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 21:48
jeg vil på domænet  www.crea10ve.com starte i det små med videoklip, evt brugernes egne upload, og en kreativ sektion omkring diverse underholdning.. så må jeg udvikle det henad vejen..
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)