Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Går det at sælge det man brænder for?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Mit spørgsmål er faktisk bare, om jeg skal sælge det jeg brænder for på trods af meget konkurrence?

Jeg vil lave en webshop med salg af spil til PC, PS3, Xbox, Wii osv. 

Skal jeg gøre det? Kan det give penge? Hvad kræver det? 

Kræver det ikke bare jeg har den bedste webshop (nemmest, bedst design osv.), jeg har de rigtige priser og gør meget i SEO og marketing?

Mvh Lasse

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Master Vind:

Hej Amino'er

Mit spørgsmål er faktisk bare, om jeg skal sælge det jeg brænder for på trods af meget konkurrence?

Jeg vil lave en webshop med salg af spil til PC, PS3, Xbox, Wii osv. 

Skal jeg gøre det? Kan det give penge? Hvad kræver det? 

Kræver det ikke bare jeg har den bedste webshop (nemmest, bedst design osv.), jeg har de rigtige priser og gør meget i SEO og marketing?

Mvh Lasse

 

Hej Lasse.

Det er selvfølgelig altid bedst at lave noget man brænder for. Man går ikke så hurtigt død i det, og det giver tit det bedste resultat, grundet ens engagement.
MEN og der er et men, man bliver nødt til at gøre sit benarbejde godt, inden man går igang, og undersøge forholdene på det marked man vil bevæge sig ind på, ellers kan man hurtigt brænde fingrene.
Og her er spilmarkedet et område som jeg ikke ville røre med en ildtang, medmindre du har rigtigt mange penge til rådighed.
Jeg undersøgte selv mulighederne for nogle år tilbage, og problemet ligger i at de store spillere som Coolshop og Billigespil, allerede har skruet prisen helt i bund på deres priser, du vil simpelthen ikke kunne gøre det billigere end de gør det.
Som du selv skriver, så kræver det en god webshop, de rigtige priser, en masse SEO og marketing et stort udvalg, men det er ikke BARE at gøre det.
Tro mig Coolshop går efter de samme mål, de har bare et rigtigt stort markedsføringsbudget normale mennesker ikke kan hamle op med.
Så mit råd hvis du stadigvæk har mod på ideen, så indsaml nogle prislister på spillene,  vurder om der er en margin at hente.
Overvej derefter hvordan du vil differentiere dig fra de andre, og hvordan du vil få besøgende til hjemmesiden.
Mit bud er du vil finde ud af det vil kræve et enormt arbejde, og en masse penge at kunne konkurrere mod de andre aktører på markedet. 

Håber mit indlæg gav lidt stof til eftertanke, men jeg ønsker dig alt held og lykke, hvis du alligevel springer ud i det.

Med venlig hilsen
Patrick 

 

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det! Ved godt Coolshop og billigspil allerede er der og er store så er nok alt for meget konkurrence!

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Master Vind:

Mit spørgsmål er faktisk bare, om jeg skal sælge det jeg brænder for på trods af meget konkurrence?

JA! Men vær realistisk!

Coolshop er dansk distributør for rigtig mange af spil producenterne, og det er derfor en virkelig stor mundfuld, at skulle konkurrere mod dem, både på pris, leveringshastighed samt udvalg...

Men intet er umuligt, men det kræver nok en del $$$, hvis du vil være en seriøs spiller på det marked!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der er meget konkurrence er der meget profit. Hvis du brænder for det skal du nok slå alle de andre.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

lotte.kb:

Hvis der er meget konkurrence er der meget profit. Hvis du brænder for det skal du nok slå alle de andre.

Meget profil på ps og konsolspil? Tror mere der er profit, hvis man har en salgsvolume, som er stor nok...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)