Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV program koncept

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Jeg vil høre om nogle her har et bud på hvordan tv stationer køber nye koncept programmer til deres kanal..

Jeg har måske en ide til et program koncept, og vil høre hvordan jeg evt. kan komme videre med denne ide overfor en TV station ??

Jeg skal vel passe på, at de ikke sjæler ideen fra mig, og kan vel heller ikke presse dem med, at ideoplægget er sendt til andre tv stationer også, da de enkelte tv stationer vel holder kortene tæt til kroppen, hvad angår deres fremtidige programflade, og ikke vil købe noget andre har fået kendskab til ??

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 18:21
Hej webmand

Det afhænger jo lidt af hvilket koncept program der er tale om - altså hvilken afdeling det vil høre under. Men på tv2 er det eksempelvis Gitte Madsen, som er redaktør på alle underholdningsprogrammer.

Ellers er vejen måske nærmere at gå til nogle af stationernes samarbejdspartnere - Nordisk Film osv., det er ofte dem der står for at producere programmerne, så det var en mulighed.

Du må sige til, hvis du har brug for hjælp til at slå lidt døre ind - kan da være jeg kan bruge nogle af mine kontakter :-)

Mvh.

René

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 20:00
tak for svaret Rene

Ved du hvordan det foregår, om tv stationerne eks køber konceptet for et program eller hvordan ??

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Skrevet kl. 21:15
Hej igen

Det er meget forskelligt - nogle gange køber de rettighederne fuldt ud og andre gange for en periode.

Nu har tv2 jo startet et selskab med Casper C i spidsen, de skal blandet andet arbejde med sådan noget.

Mvh.

René

Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 21:33

Okay, men jeg risikerer vel at de måske går videre med mit koncept hvis jeg fremlægger det for dem,  uden at jeg får noget ud af det ??

Fra Horsens
Tilmeldt 18. Dec 06
Skrevet kl. 21:40
Du må jo stole på at de ikke gør sådan noget... Men risikoen vil jo altid være der. En idé er at skrive idéen ned og så måske få dem til at skrive under med dato, for hvornår de har set din idé...
Tilmeldt 16. Jan 07
Skrevet kl. 21:46
Ja det er selvfølgelig rigtigt.. vil prøve at få noget skrevet ned og se på hvordan jeg skal gribe det an...

Mange tak for de gode råd Rene !

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)