Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til forsikringer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal muligvis opbevare en del ting på mit lager (lejet lager) for en virksomhed. Men jeg har p.t. ingen forsikringer på det lager (da jeg ikke har noget som er værd at forsikre der). Mit spørgsmål går så på..

Kan jeg kræve at virksomheden selv sørger for at være forsikret i det omfang de ønsker det?

Og hvilken forsikring bør jeg have hvis jeg kommer til at beskadige eller ødelægge nogle af kundens varer mens jeg håndterer det på lagret? Eller kan det igen komme under kundes forsikring?

Var svært at få noget konkret ud af tryg, og de andre selskaber forsikrer kun kontorbranchen.

Håber i kan hjælpe

Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 17:30
Skal du opbevarer det som frima eller privat person??

Mvh

Ania

Fra 4000 Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 06
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:23
Det er som (hoved)regel ejeren af varen/lageret som skal tegne en forsikring....

Ole net-distribution.dk

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:59
Hej

Det er lidt uklart hvad du spørger om.

Er det bygningen/lagerrummet du ikke har forsikret? Eller er det det allerede eksisterende løsøre?  

Men faktisk er det ligegyldigt hvad, for det er altid ejermand der har forsikringspligten.

Lokalet er lejet - den skal udlejer forsikre.

Løsøret er lånt - den skal ejer også forsikre, med mindre I aftaler andet. Har du allerede en løsøreforsikring vil denne muligvis indeholde en paragraf der tillader dig at låne løsøre op til en vis grænse. 

Men jeg synes under alle omstændigheder at din kunde skal udvide sin forsikring til at dække "andetsteds" - i den berørte periode.   

Mvh,   

Camilla Amtrup, PangDang, Svendborg.
Tilmeldt 16. Jan 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:24
Hej, og tak for de gode svar! :-)

Jeg skulle måske have gjort det mere specifikt.

Jeg har lejet et lagerlokale. I dette skal jeg opbevare varelagret til min kammerats virksomhed.

Spørgsmålet går derfor på.

Hvem har ansvaret for forsikring imod Brand, Tyveri, Vandskade. og hvem har ansvaret for skader ved håndtering af varerne? (kan jeg evt. ansvarsfraskrive mig på skader)

Er det ejeren af lagret?

Mig som lejer af lagret?

Eller ham der lejet lagerpladsen af mig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)