Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hyggetråd - live chat support, hvorfor - hvorfor ikke

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amigos.

Dette er lidt en hyggetråd, så i kan få en lille pause fra de meget seriøse tråde på vores iværksætterforum

Tråden her har jo selvfølgelig et formål.

Jeg vil gerne spørge jer alle på amino, som har en webshop såvel som hjemmeside, om I bruger live chat support på den.

hvorfor/hvorfor ikke?

.

Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

live chat er god support, men en stor byrde

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er super kundeservice, men enten er det dyrt eller utrolig tidskrævende.
Gør man det selv i løbet af dagen bliver man meget uflexibel, en integration i Smart phones kunne være en løsning men stadig dyrt.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu udvikler jeg jo selv live chat, så det er ikke webshop-ejerens syn jeg kan komme med, men lad mig da smide et input med fra udviklerens side :)

 

Nu holder jeg mig til webshop regi, da live chat kan bruges til mange andre ting, men her går jeg ud fra at det omhandler salg samt servicering af kunder på webshoppen. Det kan være som de andre siger dyrt og tidskrævende, men giver rigtig god kundeservice. Der er ikke så meget mere end det.

 

Lad mig dog komme med lidt mere konkret input. Problemet er at man skal være på sin pind hele dagen (eller i det tidsrum hvor flest folk der foretager bestillinger er), og er man blot en lille shop kan det tage tid.

 

Mit råd er så at hvis man alligevel har et tidsrum om dagen hvor man sidder og skriver e-mails og servicere så er live chat fint, da den bare køre i baggrunden og indkommende chats kan tages løbende mens du skriver e-mails. Men hvis du sidder i noget der kræver koncentration er det absolut at fraråde, f.eks. hvis du koder, udfører regnskab, og lignende. Derudover er applikation på sin smart phone, som blev nævnt, rigtig godt, problemet kan dog være at man er igang med mange andre ting og ikke har tid til at servicerer -> det vil give dårlig oplevelse for kunden.

 

Det kræver lidt øvelse at få det sammensmeltet i sin hverdag.

 

Mit råd er altså at hvis du har en stor mængde besøgende på din webshop, samt du eventuelt ser en betragtelig bounce rate i købsprocessen eller du får en overflod af meget små spørgsmål i din e-mail så bør du eksperimenterer med live chat og se om det øger salg og kundetilfredshed.

 

De fleste live chats har gratis version eller prøveperiode så du kan teste det på din webshop og se om det faktisk giver noget inden at spilde penge på det. Egen erfaring er nu det der betyder mest og vi har alle forskellige syn :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)