Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Screencast Software

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :)

Jeg sidder og overvejer at lave nogle video guides, men ved ikke helt hvor jeg skal starte. Især synes jeg det er svært at finde ud af hvad der er af god software derude. Ved der er flere herinde der selv laver screencasts så vil lige høre, hvad bruger I og hvad kan I anbefale? :)

Jeg har aldrig lavet en video-guide før, så hvis I har et tip til en begynder vil det også være meget velkomment.

Mvh.
Randi

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvilken platform skal du arbejde på?`

Microsoft har et produkt kaldet "Microsoft Expression Encoder 4 Pro", der er en del af deres Expression Studio 4 pakke, eller som kan købes som selvstændigt produkt.

Jeg kan ikke henvise til en bestemt forhandler, men mon ikke din egen softwarepusher, kan finde prisen her i Danmark?

På Mac er der mange alternativer, du kan evt. Google "screencast+mac".

- Delfer

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Cam Studio er et stykke Open Source software som du kunne kigge nærmere på.

Det er meget brugervenligt og nemt at komme i gang med.

Held og lykke med det :)

Fra Randers
Tilmeldt 9. Apr 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruger både Linux (Ubuntu) og Windows 7... Er fattig studerende så prisen skal helst ikke være for høj, selvom jeg dog gerne betaler for software jeg godt kan lide.

@Kristian - det vil jeg prøve at kigge på :)

Full-service webburea: WebPilots.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

I denne video her vises der hvordan du kan optage din skærm på Ubuntu.

En god ide er at hvis du skal lave disse guides og de skal op youtube, så optag dem i 720p eller 1080p og lad være med at lave de der irriterende zoom de nogle konstant gør.

Og så lad være med at lægge den info der skal gives ind  som tekst i videoen, indtal den i stedet for.

Personligt kan jeg godt lide at sidde og se lidt guides på youtube, og dem hvor folk ikke indtaler deres guide men skriver den ind som f.eks undertekster hopper jeg straks væk fra. da man ikke kan sidde og læse undertekster og se en guide samtidig.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)