Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God og billig sundhedsforsikring, men hvor

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læste for et stykke tid siden et indlæg om forsikringer, men kan ikke finde det igen.

Jeg vil tegne en sundhedsforsikring for mig og min medejer, og ringer til et forsikringsselskab og får en pris, men prøver lige endnu et selskab, som viser sig at være 20% billigere. Det giver selvfølgelig blod på tanden at finde det bedste tilbud til den laveste pris. Spørgsmålet er om det kan svare sig at gå til en forsikringsmægler med en, så forholdsvis lille ordre ?

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 15:38
Vi har vores ved Tryg, hvilket jeg varmt kan anbefale. Jeg har desværre været så uheldig at jeg fik brug for min, og føler jeg har fået fuld valuta for pengene indtil videre. De har været hjælpsomme og hurtige til at godkende undersøgelser og operation, der har slet ingen bøvl været. Jeg kan ikke huske hvad prisen er men jeg mener at det er under 2000 kroner i året pr. næse.
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:50

Vi har vores hos Codan og har heldigvis ikke haft brug for den endnu.

Bemærk at den er skattefri for medarbejderen, hvis den tilbydes samtlige medarbejdere i virksomheden.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 193
Fra  Rådgivningsfirmaet Esben Christensen Skrevet kl. 16:03

Anders Christensen:

Vi har vores hos Codan og har heldigvis ikke haft brug for den endnu.

Bemærk at den er skattefri for medarbejderen, hvis den tilbydes samtlige medarbejdere i virksomheden.

Og den kan eventuelt kombineres med en bruttoløsreduktion, så skatten betaler det meste uden at det behøver at koste arbejdsgiver noget.

Med venlig hilsen

Esben Christensen
www.esbenchristensen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35

Hej Arnem

Min umiddelbare vurdering er, at det ikke kan betale sig at konsultere en forsikringsmægler for en sundhedsforsikring for 2 personer - du har jo også allerede selv været en god mægler.

Jeg kender ikke din virksomhed, men har du flere ansatte og en del forskellige forsikringer, kan det naturligvis være en løsning at bede en forsikringsmægler om at kigge på den samlede pakke. Det vil også give forsikringsmægleren en bedre mulighed for at forhandle gode priser, når der er flere forsikringer at handle med.

Med venlig hilsen

Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 19:03

De to selskaber jeg havde kontaktet var først Skandia (ca 2.500-) og Tryg (2.000,-) Jeg synes bare det er en stor forskel på to opringninger.

Man kan jo hurtigt komme i tvivl om hvor i forsikringsbranchen man var dumpet i :-)

Vi er (og bliver) kun to i firmaet

Mvh

arnem

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 20:42
Husk på der kan være forskel på hvilke behandlingsformer samt hvor meget behandling nogle af forsikringerne dækker, så det er jo ikke nødvendigvis det samme du får til de forskellige priser.
Tilmeldt 12. Oct 10
Skrevet kl. 22:32

Du har fuldstændig ret, men igen kan det svare sig at gå til en forsikringsmægler for den forholdsvise lille ordre. Men det er vel det mæglerens job er, at undersøge forskellene mellem selskaberne.

Måske er diskussionen en storm i et glas vand Smile

Mvh

arnem

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:56

En af forskellene på den dyre og billige kan f.eks. være at den billige kun træder i kraft hvis ventetiden i det offentlige er over X tid, hvor den dyre træder i kraft med det samme du henvender dig og/eller bliver henvist af din egen læge.

VI har valgt den dyre hos Codan, da den billigere først kan anvendes efter 14 dages ventetid hos det offentlige, og de sidste 600 kroner om året vil vi gerne betale for at undgå måske at skulle vente 14 dage.

Hvis den sparer os for 14 dages sygefravær indenfor de næste 41 år har de penge tjent sig selv ind... Og hvis vi ikke får brug for det, ja så er det jo sådan set også ok, for så er vi sunde og raske og Codans aktionærer har tjent lidt ekstra :-)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)