Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Målgruppe - geografisk opdeling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Inde på min Adwords konto kan jeg jo - som mange af jer nok er bekendt med - vælge hvor i landet, at mine kampagner skal vises. Jeg har altid indstillet kontoen til, at mine kampagner skulle kunne ses i hele landet, fordi det for mig ikke gav nogen mening at begrænse mig til København/Sjællland. Men nu er jeg kommet i tvivl!

Når jeg nu er bosat i København, er det så en fordel, at mine kampagner kun vises her? Får jeg overordnet set flere visninger ved at begrænse mig geografisk - eller hvad er meningen med en geografisk opdeling?

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:50

Hej Thomas,
hvis du har en tandlægeklinik i Herlev, giver det ingen mening at vise din annonce til personer i Holstebro (da de næppe vil køre til Sjælland for at få tænderne renset :-). I sådan et tilfælde bør du bruge geografisk målretning.

Men da du er tekstforfatter og formentlig er interesseret i at få kunder over hele landet (?), kan du vælge at vise dine annoncer i hele Dannevang.

Du vil få færre visninger med en geografisk målretning, men har du ovennævnte tandlægeklinik er du alligevel kun interesseret i at vise din annonce til personer i nærområdet - så her vil færre visninger være et plus :-)
Selv om det ikke koster noget af få vist dine annoncer, vil enhver visning alligevel påvirke din CTR (Click-Through-Rate) i negativ retning med højere klikpriser til følge - så geografisk målretning er godt (hvis du altså kun ønsker lokale kunder).

Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 16:00

Hej Thomas

Om du skal begrænse dig til udelukkende at fokusere på København handler om mange ting. Mener du at dine kunder ofte ønsker at sidde face-to-face med dig som skribent? Tjener du overhovedet penge på jyderne, eller er der for meget døj? Praktisk talt gælder det om at finde ud af, om det vigtig for kunderne at du er i København. Er det vigtigt og mener du der potentiale nok i København - vil jeg fokusere udelukkende på København.

Men jeg tror i din situation, at du ligeså godt kan få opgaver fra os i Jylland som dem på Sjælland. Jeg tror ikke du skal begrænse dig her, for jeg tror at dine kunder ser at det nemmeste at kommunikere over mail og telefon. Er der store kunder i blandt, kan man derfor altid tage turen over til dem.

Hvis du vælger at afgrænse dig, vil du ikke modtage lige så mange visninger og dermed besøgende - som hvis du dækker hele landet. Men spørgsmålet er vel heller ikke så meget om mængden af trafikken, men mere om den trafik der trods alt kommer, bliver til kunder. Det kan jo være, at vi Jyder ikke gider snakket med en skribent fra København - det tror jeg dog langt fra er tilfældet. Men du kender din branche allerbedst.

Blot et par tanker herfra - jeg håber det kan bruges til at skaffe flere kunder.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 17:59

Hej begge to.

Tak for jeres tilbagemeldinger.

Jeg er naturligvis helt på det rene med, at ens geografiske placering har betydning, hvis man har en forretning som fx. en Tandlægeklinik eller en Frisørsalon. Jeg var bare i tvivl om hvorvidt, det har betydning for hvor hyppigt/effektivt mine annoncer vises, hvis jeg spreder mig over hele landet i forhold til, hvis jeg begrænser mig til København/Sjælland.

Jo, jeg får ligeså mange kunder fra Jylland og Fyn som fra København. Men hvis jeg kunne få flere fra København og omegn ved at begrænse visningerne af mine kampagner til dette område, så ville jeg foretrække det sådan :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)