Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget kan man lænse kunderne for i "renter"

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set rundt omkring at m1 er begyndt at tage et inaktiv gebyr for deres kunder, det gør de fleste nok, men hvis man tænker, at en kunde har 9,91 kroner på kontoen og de trækker 10 kr i inaktiv gebyr, der er så underskud på kontoen på 9 øre, men et underskud betyder at der tillægges kontoen 2 kroner pr. dag, hvilket her er  mange procenter, men det er det jo også ved 3-4 eller 8 kr.

Hver eneste dag ligger de 2 kroner på gælden, men hvordan er de kommet frem til 2 kroner og kan vi andre gøre det samme ved vores kunder?

Den normale rentesats bliver jo et væsenlig mindre beløb?

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 20:29

Mener heller ikke den med 2 kr. er helt lovlig, der er jo en regel om man må ligger 100,- i  rykker gebyr på, ved de første 3 rykkere.

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:59

Hej Bacardil,

Jeg skal starte med at sige, at jeg der kan være nogen specielle regler om teleselskabers afregninger, som jeg ikke kender, som regulerer de forhold, som du beskriver. Hvis det er sådan, så er M1 selvfølgelig bundet af de regler.

Hvis særlovgivningen ikke regulerer den situation, som du beskriver, så er udgangspunktet, at man kan aftale sig til alt.

Når du indgår aftale med M1, får du uden tvivl udleveret et sæt "almindelige forretningsbetingelser". Dem kan du starte med at finde frem, for de er ret afgørende. Udgangspunktet er, at hvis du har fået udleveret et sæt almindelige forretningsbetingelser inden du tegner abbonement hos M1, så har du accepteret betingelserne. Dog med den undtagelse, at særlige byrdefulde vilkår skal være fremhævet. Det inaktivgebyr du beskriver lyder, som et særligt byrdefuldt vilkår.

Det fremgår muligvis af forretningsbetingelserne, at M1 har ret til at ændre i forretningsbetingelserne løbende, og at du kan trække dem på deres hjemmeside (eller noget lignende). Igen gælder der det samme. Hvis du skal anses for at have accepteret et senere særligt byrdefuldt vilkår, skal (det nye) vilkår være særligt fremhævet.

Håber du kan bruge svaret.

Jens, advokat (L).

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)