Min bogholder/regnskab mand er et EN mands firma (dog med en elev eller 2) han har vel ca 50-100 kunder. Når han laver årsregnskab, så har han købt et pro årsregnskab program som hele tiden bliver opdate fra et firma som lægger alt det nye ind,,, det er ikke et billige program men helle ikke ekstrem dyrt. Men her indtaster han ens tal ind osv. og det tager vel max ½time i det hele og vupit så er det færdig. Han tager så 8-´10timer for mit vedkommen (skal jo betale hans viden/program/tid/kontor osv.) og det er fair nok syndes jeg. I skal ikke tror at de kære revisor (selv) sidder med paier i lange baner og bruger 10+ timer på sådan noget små firmer som "os" :-)
Noget helt andet, i denne computer tid vi er i -så er jeg ret overbevist om at vi kunne fyrer ALLE revisor og skatte folk, = milliarder af kr. og over 50.000 højt løndet folk som ikke bidrager til noget rigtig til samfundskagen, det er en kæmpe udgift for os alle, + bare den tid alle vi selvstændig bruger på dette pjat. Snyd og bedrag / sort arbejde kunne slettet helt. ja så tænker i nok - der ville gå ragnarok i det hele. nææ hvis man indførte et helt nyt opdateret system som ikke er basert på tosset lag på lag løsninger man har lavet i de sidste 80år og før hvor programmer/computer.
Hvad skal der til: Helt nyt design af upolitisk enkel skatte system, det skulle absolut ikke være umulige i dag. Og det kunne blive et banebrynde koncept og vi kunne hæve hvor sociale standart med rigtig mange procenter og endog måske mere fritid til familien. Og der ville komme mange nye udlandske firmer til DK. Fordi de ville tænke DET VAR SKU ET ENKEL SYSTEM. Og de mange rige Dansker som bor i udlandet ville komme tilbage med deres penge i hvor system igen. Og så de kærer revisor/bogholder/skattefolk/kontordamer fik easy nyt arbejde igen :-) og ville også spare i skat. Men men det er hunde svært at få sådan noget igemmen i hvor politisk demokrati, alt for mange folk er bange for nyt, og holder fast i det gamle fordi man tænker "vi ved hvad vi har". Hvor skatte system = som at have et gammel loftrum, fyld med ting og sager som er ubrugelige som bare fylder, og man kan ikke huske hvad der er og umulige at gøre rent, det roder bare og tager en pokkers masse tid at finde noget. sådan et system er = smid hele lortet ud og start på en frisk og få det indrettet rigtig og lad være med at smide ubrugelige ting der op igen..
Nå det var hvis da et side spor :-) sorry!