Nu arbejder jeg også i weekenden, så måske har jeg mere tid end andre, - men på den anden side er det sjældent jeg har mindre end 4 firmaer samtidigt.
Mit svar på hvordan jeg får tid er strukturering. Jeg starter dagen op med en kop kaffe, og her læser jeg de indkomne mail. Det giver mig inspiration til mine blogs. Det kunne ske at resultatet af en markedsundersøgelse jeg har bestilt er komnmet, - at jeg har fået salgstallene for et marked etc. etc.
Amino ligger ganske vist (normalt) langt nede på min liste over fora jeg deltager i, men Amino er typisk stedet hvor jeg som Glenn Kibsgaard udtrykker det, - holder mine rygepauser - og det behøver man nu ikke at ryge for at gøre.
Det er utroligt vigtigt, -tror jeg -, at man er tilstede på de blogs eller fora man deltager i på jævnlig basis. Det er i mine øjne udtryk for en dårlig arbejdsmoral, hvis ikke man evner at holde et vist momentum i de aktiviteter man deltager i.
Man sender jo et signal til de mennesker som læser hvad man skriver, - at man ikke opfatter den relation som noget af særlig betydning.
Så må man gøre op med sig selv om man vil bruge tiden på de mennesker, - eller helt undlade at deltage. For mig er der ingen mellemvej. Man kommer nemlig nemt til at sende et signal om at man nærmest holder audiens når man så endelig er der, - og det er et klart turn-off for de fleste.
Sådan har jeg det også med blogs hvor indlæg er mere end 1 mdr. gammel.
Michael