Hej Amino-brugere! Jeg har startet en iPhone blog af ren interesse, da jeg har været i besiddelse af en Apple iPhone 1G -> 3G -> 3GGS og nu en iPhone 4 gennem de sidste 3 år, og fik et ønske om at dele ud af mine erfaringer via en wordpress blog. Jeg kunne godt bruge noget respons fra jer - hvad syntes I primært om bloggens design og struktur, og har I nogle gode idéer til hvordan jeg kan booste flere besøgende - uden at det koster mig en formue?
Link: www.iphonecafe.dk
På forhånd tak!
Bo, admin / iphonecafe.dk |
Hej Bo,
Puha, der er godt nok mange muligheder! :-)
Først, når du publishere et indlæg på Amino, bør du gør det til link - lidt ligesom min egen signatur - så du får en masse aminoer til at kigge forbi. Det gør du ganske simpelt, ved at skrive adressen, markere den, så klikker du må det lille ikon, med kæderne, der kan man oprette et link :-)
Dernæst af selve wordpress, husk at tilføje den til en relevant kategori, skriv tags helst en ti-stykker, der skader ingen steder ;-)
Tilmeld dig ting som Google analystic og ikke mindst Google Webmaster Tools - det kan hjælpe dig meget, og er et godt redskab! Og hvis du en dag skal bruge reklamer, kan jeg dertil stærkt anbefale Google Adsense
Når du skriver dine artikler, så skriv dem med SEO-briller, altså skriv det folk formenligt vil søge på. Jeg har selv lige fået iPhone 4, som den første i min hånd, fantastisk telefon, men jeg er allerede bekymret for at batteriet formenligt skal udskiftes fordi den bruger så meget størm. Så det vil være oplagt at fokusere på vurderinger af værksteder der kan skifter batteriet, skrive om hvordan Apple anbefaler det, ring til deres kundeservice og find ud af hvad de anbefaler. Udfra et par ganske få opkald, var det der bare skulle være et blog indlæg faktisk et rimeligt ambitiøst artikel-arbejde, og det trækker øjne til. Husk at opbygge dine artikler lidt som en isvaffel, altså først skal den være så spændende og lækker at du har lyst til at sætter tænderne i den, så kommer alt det kedelige, og når du så når ned til vaflen, så er det alt det kedelige, og så til sidste konklusionen (den sidste bid).
Prøv at kigge på dine konkurrenter, danske som udenlandske, Google Translate har altså bare ændret livet for mange mennesker, som før ikke ville læse de udenlandske. Lav fx en kort SWOT analyse for at finde ud af hvor du er henne i verdenen, og hvad dine muligheder er, uden at ligne konkurrenten for meget. I princippet hvis man skal have stor succes skal man aldrig gå i andres fodspor, men skille sig ud og forsvare sin position. Tror på det, opbyg din side som var du GizModo eller lignende.
Håber du kan bruge et par af mine ord til noget, god fornøjelse med bloggen og ikke mindst God weekend.