Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny blog, hvordan skal jeg starte?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminos,

Jeg skal til at søsætte en ny blog, jeg har dog et par overvejelser jeg ikke rigtig kan finde svar på nogen steder. Bloggen vil indeholde noget længere indlæg end de fleste blogs.

Mit spørgsmål er så om jeg skal starte med at skrive nogle indlæg (5 stykker), og så publicere dem på samme tid eller med kort mellemrum, eller om jeg bare skal publicere et indlæg lige så snart jeg har skrevet det færdigt?

Er der nogen der har gjort sig erfaringer med dette? Er der lavet tests om emnet? Hvilken løsning er bedst mht. SEO?

Håber i kan bringe lys over nogle af mine spørgsmål. Andre gode råd i forbindelse med start af blog er også meget velkomne!!

Mvh
Mathias Bak 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:16

Du publicerer dem bare, som du får dem skrevet. Det har slet ingen betydning i denne sammenhæng.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 14:18

Ved ikke lige ang. SEO, men jeg opdaterer min blog om affiliate marketing dagligt. Jeg udgiver altså 1 indlæg hver dag, hvilket fungerer rigtig godt. Google ved at de skal crawle min side mindst én gang om dagen og læserne synes det er rigtig godt at få noget nyt at læse hver dag. Nok især fordi det meste på min blog er meget brugbart.

Lige meget hvordan du gør starten, så synes jeg du skal sørge for at være godt forud med dine indlæg, så du har en masse kladder liggende til senere udgivning. Så er man aldrig for sent på den :)

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

Thomas Rosenstand:

Du publicerer dem bare, som du får dem skrevet. Det har slet ingen betydning i denne sammenhæng.

Tak for det kontante svar ! Lige hvad jeg havde brug for :-)
Simon Christopher Mørk Hermansen:

Ved ikke lige ang. SEO, men jeg opdaterer min blog om affiliate marketing dagligt. Jeg udgiver altså 1 indlæg hver dag, hvilket fungerer rigtig godt. Google ved at de skal crawle min side mindst én gang om dagen og læserne synes det er rigtig godt at få noget nyt at læse hver dag. Nok især fordi det meste på min blog er meget brugbart.

Lige meget hvordan du gør starten, så synes jeg du skal sørge for at være godt forud med dine indlæg, så du har en masse kladder liggende til senere udgivning. Så er man aldrig for sent på den :)

Konceptet kommer til at blive en smule anderledes end dit, men selvfølgelig skal jeg bestræbe mig på at opdatere så ofte som muligt. Tak for svaret :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:44

Det er muligt, at Google crawler din blog dagligt, men det ser ikke ud til, at du får nyt indhold indekseret med det vuns. Fx kan jeg kun finde dit seneste indlæg via syndikeringstjenesten overskrift.dk...

Har du tjekket crawl-frekvensen i Webmaster Tools?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00

Hej Mathias,

Jeg er helt enig, bare publishere dem når du har dem færdige :-) Et godt råd, husk at læse dem igennem en ekstra gang, og tænk på at du har de ord med som du tror folk søger med. Lad os antage at du skriver om kuverter, så husk både at nævne kuverter og konvolutter, altså præcis det samme, bare to forskellige ord, og tænk meget på hvad du tror dine potentielle læsere vil søge på :-)

God fornøjelse med bloggen :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:50

Jannik Hansen:

Hej Mathias,

Jeg er helt enig, bare publishere dem når du har dem færdige :-) Et godt råd, husk at læse dem igennem en ekstra gang, og tænk på at du har de ord med som du tror folk søger med. Lad os antage at du skriver om kuverter, så husk både at nævne kuverter og konvolutter, altså præcis det samme, bare to forskellige ord, og tænk meget på hvad du tror dine potentielle læsere vil søge på :-)

God fornøjelse med bloggen :)

Mange tak for rådene! Ja jeg har også tænkt en hel del på synonymer og søgeord/long tail søgninger. Jeg synes bare det er super svært at vide hvilke ord man skal gå efter, men det er vel også det der er kunsten :-) Regner med at skrive nogle artikler og når jeg så har haft en hvis procent besøgende bliver de rettet til så de målretter sig mere efter de søgeord hvor min trafik kommer fra. Det er min første blog, så der er virkelig mange små ting jeg intet aner om. Eksempelvis hvor mange brugere man kan regne med at få og hvor meget kan kan tjene på affiliate. Det er jo altafgørende for hvor meget jeg kan smide efter projektet lige nu, men jeg må jo bare gætte mig frem xD

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:56

Hej igen Matias,

Du skal bare regne med at tjene 0 kr. så bliver du positivt overrasket.

Jeg har haft www.maxinews.co.uk siden december 2009, og først nu er det ved at give lidt små penge via google Adsense. Vi har cirka år til dato 3.500 artikler inde. :-)

Men det gælder om at fange de rigtige emner, nogle gange kan en sølle artikel være skyld i en fordobling af besøgende måske 8-900 unikke om dagen, i en 3-4 dages tid. Men som sagt, man skal fange det folk gerne vil have :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)