Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Beton syre

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Brøndby strand
Tilmeldt 6. Aug 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har lidt af et problem. har en hel del vinduer der skal pudses.

alle vinduer er FYLDT med beton syre.

nogle der har ideer til fjernelse af dette?

har selv tænkt på eddike syre?

VH. Anders

Fra Århus
Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 216
Fra  Spot It Online Skrevet kl. 09:46

Hej

Jo normalt ikke mit speciale, men

betonsyre må være et andet ord for saltsyre er jeg ret sikker på. Jeg vil derfor mene du skal fjerne det med noget basisk og ikke en syrer.

-Venlig hilsen

Casrten

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:17

Hvor har du fået ordret Betonsyre fra?

Fra Brøndby strand
Tilmeldt 6. Aug 10
Skrevet kl. 14:59

Det har jeg fået fra kunden.

jeg går ud fra at det er det syre der bliver brugt til at gøre selve betonen ren med?

nogle der kender noget basisk rengøringsmiddel? der ikke ødelægger vinduer?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Nu er glas ekstrem modstandsdygtig overfor forskellige typer af syre og baser. Og derfor er der ikke så meget som der øddelægger det.

Der det store problem typisk ligger, er at når man prøver at polerer, noget hvor der evt er stenrester i så ridser det glaset.

Som andre så tror jeg det er saltsyre, med kalk, og/eller stenrester fra murværket. Jeg ville vælge at tage lidt saltsyre og prøve at opløse det indtørrede. Ved at duppe det. Og passe meget på ikke at ramme rammen i vinduet. For består den af Alu eller træ så tager det skade med det samme.

Og når det så er opløst, fjernet så skylle efter med rigeligt vand. Og så tilsidst vaske det normalt.

/Kenneth

Fra Brøndby strand
Tilmeldt 6. Aug 10
Skrevet kl. 20:45

jeg har prøvet med eddikesyre.. det tog det slet ikke.. nu vil jeg prøve med noget saltsyre og citronsyre.

tak for rådet

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:04

Hej Anders

Nu er Citronsyre en mere svag syre, end eddike syre, og bliver typisk brugt til at afkalke kaffemaskiner og vaske maskiner med, af dem der ikke lige kan klare duften af eddike.

Og et andet godt råd, er at lade vær med at blande forskellige kemikalier, da man ikke aner hvordan de reager sammen.

Og så et sidste råd. Saltsyre, selvom det ikke er så kraftigt, så kan det give ætse skade, så derfor, sikkerhedsbriller, forklæde og handsker.

/Kenneth

Ps. Er stadig i tvivl om, hvad det der beton syre er?????????????

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 23:06

Hej

Beton-syre??

Jeg har arbejdet en del med slutrengøring af nybyggeri, herunder også vinduespudsning.

Enkelte gange har murene været lidt for generøse med afsyringen af murværket, ved efterbehandlingen. (Normalt afsyres der inden vinduerne sættes i)

Problemet er at selv om glas er utroligt hårdfør, så er der i nogle kvaliteter en lille mængde kalk ligende materiale i som er basisk og syre nedbryder derfor dette. (oftes skal der bruges meget stærk syre for at der opstår skader, eller dårlig kvalitet af ruder.)

Glasset vil derfor forblive mat der hvor syren har fået lov til at reagere.

Så jeg håber ikke at det er tilfældet, i senariet du beskriver..

Kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Fra Brøndby strand
Tilmeldt 6. Aug 10
Skrevet kl. 17:25

Det handler om at huset er blevet rengjort "tosserne" bag har glemt at dække vinduerne til. og så har det stået i en længere periode og solen har brændt det fast i ruden.  jeg har været ude og prøve med eddikesyre og en form for kalk fjerner. intet har givet det mindte resultat.

jeg er fuldtændig på bar bund. der er en anden der ude. som har gjort det. så jeg ved det kan lade sig gøre.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)