Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Superligaen 2010/2011

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har hørt nogle af resultaterne, og kan sige at Aab IKKE rykker ned :) . Jeg har meget rød/hvide briller, men jeg tror nu nok det er realistisk og tro de klarer den, selvom det ser skidt ud pt. Til gengæld tror jeg ikke Lyngby holder stimen over en hel sæson, men tror heller ikke de rykker ned. Lige nu er der ufattelig få point der er mellem succes og fiasko.

1. FC København

2. FC Midtjylland

3. OB

4. Brøndby

5. Silkeborg

6. Esbjerg

7. FC Nordsjælland

8. Lyngby

9. Aab

10. SønderjyskE

11. Randers FC

12. AC Horsens

Billigt Hundeudstyr Online

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:45
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

langvang:
Jeg har hørt nogle af resultaterne, og kan sige at Aab IKKE rykker ned :

Det samme kunne AGF sige, 2 gange... Og sidste gang de gjorde det, talte de ovenikøbet om at de var mulige guldkandidater i efterårssæsonen :o)

Der er 8 runder tilbage i 2010, og mit bud er at der er mindst 7 - 8 point op til den rigtige side af nedrykningsstregen, når de går til vinterpause (og nok også en smule mere).

Der er en hel del problemer i Aalborg, der gør at det er op ad bakke:

Man startede sæsonen med en målsætning om medlajer, fordi man historisk set har ligget deroppe omkring. Nu skal man lige pludeslig til at erkende, at nedrykning reelt er en mulighed. Den erkendelse skal komme meget snart, men når manaldrig har prøvet at rykke ned, og generelt har ligget i den gode ende, er det svært at komme til den erkendelse. Istedet "ved man bare" er der kun skal lidt held i sprøjten, før det hele vender, og man begynder at vinde kampe. Og det er det der kommer til at koste dyrt, for det er iikke lidt held og medgang der skal til.

Truppen er efter min overbevisning blandt de ringeste i Danmark, kun overgået af Silkeborg og Sønderjyske. Disse to klubber har til genegæld haft flere år til at acceptere, at de ligger hvor de gør, og at der skal kæmpes sindssygt hårdt, hvis det ikke skal gå galt.

Der er ikke råd til at købe nye spillere, og det skal der til hvis dette skal vendes. Så med mindre man finder en løsning på dette, er truppen også blandt de dårligste i foråret, hvor der kun er 14 kampe til at ændre på tingene.

Og så er der træneren. Om det er Perhsson eller Kent Nielsen, er same shit. Der er ikke nogen af dem der har kvaliteterne til det der altid vil været blandt de sværeste trænerjobs: at træne AaB i Nordjylland. Det kræver en helt speciel person, og det mener jeg ikke at noge af disse er. De havde én der kunne have gjort en forskel, men ville hellere have en svensker. Sådan er det, og Kuhn vil nok ikke bytte i dag.

Før sæsonstart var AaB min topkandidat tilo nedrykning, og jeg kan ikke se noget som helst der berretiger til, at jeg skal ændre på den opfattelse.

Det eneste I kan trøste jer med er at niveauet i Superligaen, er så pivringe i år, at man slet ikke forstår det. Og det kan reelt blive jeres eneste redning. Men finder 2 af holdene lige over jer en bare lille stabil periode, er I sat fuldstændig.

Jeg tror ikke på at AaB overlever, men jeg håber jeg tager fejl. For lige som med GF, er der nogle hold der bare bør være der. Så held og lykke deroppe. Og hvis du kommer på stadion: Spillerne bliver af en eller anden mærkelig grund hverken bedre eller mere motiverede af at blive buhet ud af eget publikum under kampen. På den måde er de fuldstændig lige som alle andre lønmodtagere :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 01:22

Jeg er helt enig i at det bliver en kamp for overlevelse, og at Aab pt står skidt økonomisk, på trods af store Champions League indtægter for et par år siden, der bl.a. er ædt op af ishockey og håndbold, som efter min mening er bundløse huller i dansk sport, som det er i dag. Men mange af dine udsagn er forkerte, eller er jeg ikke enige i.

igang:

langvang:

Det samme kunne AGF sige, 2 gange... Og sidste gang de gjorde det, talte de ovenikøbet om at de var mulige guldkandidater i efterårssæsonen :o)

For det første har Aab aldrig nævnt medaljer i denne sæson, for det andet, har Aab haft betydeligt mere at have håbet for en bare nogenlunde position i tabellen i, baseret på de foregående par sæsoner.

igang:

Der er 8 runder tilbage i 2010, og mit bud er at der er mindst 7 - 8 point op til den rigtige side af nedrykningsstregen, når de går til vinterpause (og nok også en smule mere).

Der er en hel del problemer i Aalborg, der gør at det er op ad bakke:

Man startede sæsonen med en målsætning om medlajer, fordi man historisk set har ligget deroppe omkring. Nu skal man lige pludeslig til at erkende, at nedrykning reelt er en mulighed. Den erkendelse skal komme meget snart, men når manaldrig har prøvet at rykke ned, og generelt har ligget i den gode ende, er det svært at komme til den erkendelse. Istedet "ved man bare" er der kun skal lidt held i sprøjten, før det hele vender, og man begynder at vinde kampe. Og det er det der kommer til at koste dyrt, for det er iikke lidt held og medgang der skal til.

Truppen er efter min overbevisning blandt de ringeste i Danmark, kun overgået af Silkeborg og Sønderjyske. Disse to klubber har til genegæld haft flere år til at acceptere, at de ligger hvor de gør, og at der skal kæmpes sindssygt hårdt, hvis det ikke skal gå galt.

Der er ikke råd til at købe nye spillere, og det skal der til hvis dette skal vendes. Så med mindre man finder en løsning på dette, er truppen også blandt de dårligste i foråret, hvor der kun er 14 kampe til at ændre på tingene.

Taler du ikke om Brøndby? :) Aab har aldrig haft medaljer som mål i denne sæson. Nærmere tværtimod. Allerede i juli var man klar over, at det ville koste bl.a. p.g.a. salg af Michael Jakobsen og Andreas Johansson. Nu ved jeg jo ikke hvor langt du mener man skal tilbage historisk, men de sidste 10-12 sæsoner har været en blandet landhandel mellem en placering mellem nr. 1 og 7. Som de ligger nu, er den værste i 30 år, derfor er det selvfølgelig en omvæltning, men jeg tror aldrig Aab bliver en klub der kommer til at spille med om medaljer hvert år, selvom der tidligere, før denne sæson, har været en målsætning der hedder top 4, hvilket ikke har været helt urealistisk. Man har ikke råd til at købe spillere. Det kan være noget lort, men det giver også chancen til mange nye talenter, og det gælder så specielt, hvis de skulle rykke ned.

Muligheden er der klart for nedrykning, men jeg tror på de bliver. Der er mistet 2 meget vigtige spillere, og før det spillere som Augo, der røg til østrig. Forskellen er, at der ikke har været penge til at købe erstatninger, der kunne matche her og nu. Ser man bort fra de 2, er der vel 8-10 spillere i truppen der var med omkring Champions League. Det foruroligende er lige så meget, at flere spillere er i et form dyk + skader. Men selvfølgelig er der da spillere der savnes.

igang:

Og så er der træneren. Om det er Perhsson eller Kent Nielsen, er same shit. Der er ikke nogen af dem der har kvaliteterne til det der altid vil været blandt de sværeste trænerjobs: at træne AaB i Nordjylland. Det kræver en helt speciel person, og det mener jeg ikke at noge af disse er. De havde én der kunne have gjort en forskel, men ville hellere have en svensker. Sådan er det, og Kuhn vil nok ikke bytte i dag.

Sådan er det jo at kigge i bakspejlet. Da Allan Kuhn blev træner, var det midlertidigt. Man havde lagt en plan og fulgte den. Kuhn var populær i Aab, ikke mindre som assistent træner end som chef, og personligt havde jeg også gerne set ham blive. Ikke kun fordi han havde succes, men fordi jeg mener han generelt vil være en god træner i mange klubber alene på grund af sin gejst og evnen til at sætte spillere op. Men havde han nu tabt de 10 efterfølgende kampe, ville man nok have sagt hvorfor man ikke var mere målrettede med sin plan. Fodbold er sort/hvidt.

Om det bliver same shit med Kent Nielsen, vil vise sig. Det er helt afgørende hvad der sker mentalt, selve trænerens evner gør ikke forskellen lige nu på kort sigt ihvertfald. Randers fik jo heller ikke pludselig en markant bedre spillertrup i sidste sæsons pause, og på papiret har Lyngby nu nok heller ikke den 4. bedste trup i Danmark.

igang:

Før sæsonstart var AaB min topkandidat tilo nedrykning, og jeg kan ikke se noget som helst der berretiger til, at jeg skal ændre på den opfattelse.

Jeg havde svært ved at vurdere det før sæsonstart, ikke om det skulle være top 4, men om det skulle være 5-12.  Det havde de i hele Aab og resten af Nordjylland, og man havde faktisk ikke andre målsætninger, end at udvikle flere unge spillere på sigt, så du må være meget tæt på truppen :) . Set i forhold til spiller situationen og økonomien før de gik i gang, er det klart målsætningen ikke var medaljer.

igang:

Det eneste I kan trøste jer med er at niveauet i Superligaen, er så pivringe i år, at man slet ikke forstår det. Og det kan reelt blive jeres eneste redning. Men finder 2 af holdene lige over jer en bare lille stabil periode, er I sat fuldstændig.

Sådan er det jo som regel, hvis man ligger i bunden. Spørgsmålet er hvem der kommer ind i den stabile periode og hvornår. Får man ikke point, bliver de fleste hold sat i forhold til målsætning.

igang:

Jeg tror ikke på at AaB overlever, men jeg håber jeg tager fejl. For lige som med GF, er der nogle hold der bare bør være der. Så held og lykke deroppe. Og hvis du kommer på stadion: Spillerne bliver af en eller anden mærkelig grund hverken bedre eller mere motiverede af at blive buhet ud af eget publikum under kampen. På den måde er de fuldstændig lige som alle andre lønmodtagere :o)

Jeg kommer ind imellem på Ålborg stadion, men da jeg bor i Sydjylland nu, ser jeg flere ude end hjemmekampe. Ude er stemningen som regel rimelig god trods situationen. Hjemme bliver der buet i øjeblikket, og det vil der blive i enhver anden superliga klub, der taber en stribe kampe hjemme. Vi kan godt blive enige om det ikke hjælper, men sådan er det. Frustrationer der skal ud.

Men vi kan være helt enige i håbet om at de bliver :) . Jeg har så også troen på det. De kan passende starte med point og revance i SønderjyskE på lørdag.

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:11

langvang:

Interessant at du nævner det, specielt efter de har fået Kent Nielsen som førte ACH i 1. division og var godt på vej til at gøre det samme i BIF.

igang:

Se dog hvad der skete for Randers FC? ALLE troede det var en umulig opgave for dem sidste sæson men de holdte hovedet koldt og kom op over nedrykningsstregen. Og her taler vi om de sidste runder. Vi er ikke engang halvvejs i sæsonen, der kan nå at ske rigtig meget.

Efter sæsonpauser ser man ALTID ændringer hos rigtig mange af Superliga holdene. Enten at de gode begynder at spille dårligt eller at de dårlige begynder at spille godt.

Personligt er jeg inkarneret FCK fan men jeg håber virkelig at AAB ikke rykker ned da vi har brug for sådan et hold i Superligaen, i hvert fald hvis de begynder at spille bedre. Ligesom vi mangler GF i Superligaen.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 18:22

Lucky Charm !:

Ligesom vi mangler GF i Superligaen.

1000% ENIG !

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 204
Fra  TEZZO Skrevet kl. 15:08

Jeg var af den overbevisning at Pehrsson ikke var problemet i AaB, det var spiller materialet. Det ser man også tydeligt efter Kent Nielsen er kommet til, der er ikke sket nogen som helst ændring.
Men når man har så dårligt et spillermateriale, skal man også bruge det ordentligt.
Jeg forstår simpelthen ikke man bruger en spiller som Helenius, når man har Dickson som er flere klasser bedre. AaB har simpelthen ikke råd, til at skulle give alle de unge spillere chancen, i den situation AaB er i nu.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:20

langvang:
Jeg er helt enig i at det bliver en kamp for overlevelse, og at Aab pt står skidt økonomisk, på trods af store Champions League indtægter for et par år siden,

Så er det på lørdag det hele starter igen :o)

Og jeg har ikke længere Aab som klokkeklar nedrykningskanditat, for de har haft et fornuftigt transfervindue. Men de ligger sidst, så det bliver en hård kamp.

Til gengæld tror jeg, at jeg måske har fået tippet Brøndby lidt for højt i tabellen. Efter at have set deres træningskampe, og hørt referater fra dem, hælder jeg mere til at de bliver nr. 4 eller 5. Hvis man ikke kan score, kan man ikke vinde. Og jeg kan ikke lige se hvem der skal lave målene for dem..

Så et lille frisk tip til på søndag, må være at spille på en Lyngby sejr på Brøndby Stadion, til odds 6,00. 

Lyngby har haft et rigtigt godt transfer vindue, bortset fra at de nok mangler en midterforsvarer eller to. Men imod ineffektive Brøndby, der ikke kan finde ud af at holde nullet, tror jeg ikke det burde være det store problem. Og mon ikke Peter Madsen meget gerne vil vise hjemmeholdet, at det var en fejl at man ikke ville satse på ham, når man nu åbenlyst står og mangler angribere?

Odds 6 er i hvert fald så højt, at det skal spilles :o)

Fra Holsted
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:28
  1. Brøndby
  2. SønderjyskE
  3. Midtjylland
  4. Randers
  5. Lyngby
  6. Esbjerg
  7. AAB
  8. OB
  9. Nord Sjælland
  10. Horsens
  11. Silkeborg
  12. Østerbro badeanstalt

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:32

En ting er sikkert : det bliver fedt ( for FCK ) at møde BØF om 3 uger.. Damn der skal afreageres

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 19:35

Jimi Hove:

En ting er sikkert : det bliver fedt at møde BØF om 3 uger.. Damn der skal afreageres

Det kan godt gå hen og blive grimt..

Men det er perfekt med Brønby som modstander lige inden Chelsea kampen. Det giver vores angribere god mulighed for at tanke en hel del selvtillid :o)

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)