Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Helle Thorning-Schmidt vil have vi skal betale 18 milliarder mere i skat

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er

Skatten skal ifølge Helle Thorning-Schmidt og Socialdemokraterne op med 18 milliarder.. Der skal skabes mere vækst i den offentlige sektor, og vi skal samtidig have et velfærdssamfund.

Helle vil bruge masse-vis af penge, på en masse ting som vi ikke har råd til. Hun vil styrke den offentlige sektor endnu mere, ikke lave nogen besparelser på SU'en også kaldt cafepenge. 

Hvad er din holdning som iværksætter? min er at vi for at skabe et rigt velfærdssamfund, skal vi investere i den private sektor, skabe udenlandske medarbejdere til danske virksomheder, have en flad skat på 40 procent, det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi skal betale over halvdelen af det som vi tjener. 

Jeg har lavet en opdatering om TV2 topmødet med Helle og Lars -- Topmøde op TV2 mellem Løkke og Thorning

Hvad er din holdning som iværksætter? 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:07

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Viby J
Tilmeldt 6. Feb 09
Indlæg ialt: 549
Skrevet kl. 22:08
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person
Thomas de Oliveira:
det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi skal betale over halvdelen af det som vi tjener
Må jeg spørge hvorfor ikk? Pengene forsvinder jo ikke, men giver dig en række ydelser til gengæld, som jeg personligt mener er utrolig dejlig at have muligheden for at få, på den måde som vi gør (: men det bare min holdning..
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er kun én stor vinder i aften. Det er Anders Samuelsen. Efter debatten på tv2news er det vist slået ganske klart fast. 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hahahaha farvel konkurrence evne, og farvel til alle forbrugs goderne...

Det er vist lige præcis det sidste, som DK har brug for pt!!!

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Vi skal bruge mere end 18 milliarder på at forklare DFs vælgere, at når Danmark overhovedet kan ses på en globus så skyldes det ikke Danmarks betydning, men praktiske hensyn.

Michael

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 22:19
Fra københavn
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:27

Thomas de Oliveira:

Hej Amino'er

Skatten skal ifølge Helle Thorning-Schmidt og Socialdemokraterne op med 18 milliarder.. Der skal skabes mere vækst i den offentlige sektor, og vi skal samtidig have et velfærdssamfund.

Helle vil bruge masse-vis af penge, på en masse ting som vi ikke har råd til. Hun vil styrke den offentlige sektor endnu mere, ikke lave nogen besparelser på SU'en også kaldt cafepenge. 

Hvad er din holdning som iværksætter? min er at vi for at skabe et rigt velfærdssamfund, skal vi investere i den private sektor, skabe udenlandske medarbejdere til danske virksomheder, have en flad skat på 40 procent, det kan simpelthen ikke være rigtigt, at vi skal betale over halvdelen af det som vi tjener. 

Jeg har lavet en opdatering om TV2 topmødet med Helle og Lars -- Topmøde op TV2 mellem Løkke og Thorning

Hvad er din holdning som iværksætter? 

Hey Thomas

Kan vi ikke lave en aftale-- hvis du videre refererer noget fra nettet, kan du ikke gøre det med en video, finder det langt mere informativt og underholdende at se dig "live" + at jeg kan læse de samme nyheder på tekst andre steder

Forsæt med at skille dig ud:)

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:37

Thomas de Oliveira:

ikke lave nogen besparelser på SU'en også kaldt cafepenge. 

Cafépenge simpelthen? Jamen jeg takker da for den kommentar. Og ja, jeg er studerende og fuldt ud enig i, at alt for mange ikke udnytter deres chance for uddannelse og klatter tiden væk. Til gengæld er jeg ikke enig i, at SUen kræver besparelser. 

Min bedste bud på en optimeret SU er (som fremlagt af IDA), at den skal laves "arbejdsafhængig". Studerende der knokler og kommer ud på nomeret tid eller hurtigere skal "belønnes". Forslaget går på at de nomerede 30 ECTS point pr semester giver en månedlig udbetaling 100% den nuværende. Ved hurtigere uddannelsestid øges den månedlige SU - og selvfølgelig nedsættes den hvis man går over den nomerede tid. 

Efter min mening er det et glimrende forslag. Især fordi alle studerende har muligheden for, at få den samme mængde støtte totalt. Hvor godt de vil leve under studierne er så arbejdsrelateret.

Jeg er forresten selv ingeniørstuderende på DTU og har svaret ud fra hvordan arbejdsmoralen er her - HØJ.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Flensborg
Tilmeldt 2. Jun 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 22:41

Jeg tror at de fleste dansker er klar til at betale det vores vældfærd koster

Det jeg ikke forstår er at selvom vi er det land i verden som bruger flest penge på sundhed/skoler og sociale ydelser og hvert år smider extra penge i kassen, så hører vi kun om nedskæringer og borger som ikke er tilfredse.

Da Danmark som sådan kun er en mellemstor virksomhed på verdensplan, kunne man frygte at en del af de ansatte måske ikke lige arbejder for firmaets ve og vel.

Når Amtet/ byrådet sidder for at finde penge til næste års regnskab, så er det nemt at skære i skoler og busruter mm,  da der går 4 år før de skal stå til regnskab og man giver bare regeringen skylden.

Skal man derimod til at kikke på sig selv og ens leder/ansatte så får man prolemer lige med det samme.

Monse

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)