Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges,, hvordan kommer jeg ud af mit aps?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har for et par måneder siden overtaget et aps, hvor jeg nu føler at jeg er blevet taget ved næsen.

Hvordan kan jeg komme ud af et alt for dyrt købt Aps, når jeg samtidig kautionerer personligt?

Er der regler for hvor meget man må snyde, eller må jeg bare leve med at have dummet mig?

Kan man fortryde?

Håber at få lidt hjælp og rådgivning.

mvh

Per

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Hej!

Hvordan..har du købt et brugt ApS eller?

MvH

Peter

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 14:06

Ja, jeg har overtaget et existerende aps,og betalt for det ,plus at jeg har købt bilen,traileren,udstyret osv som var i selskabet, samt overtaget en ikke nærmere defineret gæld. Ialt 768.000 kr

Er det lovligt?

Hænger jeg nu bare på den personlige kautionering jeg har underskrevet, eller findes der en fortrydelsesret?

Mvh

Per

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:10

Hej igen!

Er der lavet nogle dokumenter mv. ifm. overtagelsen?

MvH

Peter

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:12

Hej Per

Det lyder alvorligt. Når gælden er næsten 800.000,00 mener jeg det er for alvorligt et emne til at du skal spørge os Aminoer - selvom det naturligvis altid er godt ! ;-)

Jeg vil anbefale at du kontakter en advokat pr. omg. og forholder ham sagen. Du kan muligvis få annulleret din selvskyldnerkaution, hvis du kan bevise at du er taget ved næsen eller ikke har fået forelagt alle de relevante data ved indgåelse af aftalen. Under alle omstændigheder  bør du reagere omgående og jeg vil mene en god advokat vil kunne hjælpe.

NB: hvis du vitterligt vidste gælden var der mv. og har signeret alting, der foreligger korrespondence hvor du skriver at du er indforstået med gældsoverdragelsen, ser det sort ud ... får man kan jo godt købe gæld...

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 14:15

Ja,det er der!

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 14:19

Ja, jeg var for hurtig og under pres. Det var enten eller,,. Jeg var før overtagelsen ansat i firmaet,men ville gerne være selvstændig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22

Det væsentlige må være, hvad du har skrevet under på, og hvilke dokumenter du har fået forelagt??

MvH

Peter

Tilmeldt 6. Oct 10
Skrevet kl. 14:29

Jeg har ikke fået forelagt noget konkret hvad den gamle gæld består af.

Jeg har købt aps for 68.000 , udstyr 150.000 og så lige 550.000 gæld, som altså på ingen måde er defineret nogen steder. min ex-chef mente det var noget med de investeringer de i løbet af årene havde foretaget.

Jeg kan leve med meget, men de 550.000kr gør ondt.

Fra København
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 14:41

Hej Per

Et godt tip er jo at tænke helt firkantet; dvs. da du købte firmaet blev der da:

• Udarbejdet en købskontrakt
  • En liste over virksomheden aktiver & passiver (balance)
  • En driftsregnskab

og er kontrakten efterfølgende underskrevet ?

Når selskab sælges, skal ejerskabet jo omregistreret hos Erhvervs- & selskabsstyrelsen og er:

• Omregistreringen sket ?
  • Er den foretaget ved en revisor ?
  • Og har I modtaget papirerne ?

Hvis alt dette er sket, har du jo set regnskaberne, gælden mv. og har som voksent individ accepteret en handel inkluderende noget gæld. MEN har du ikke fået forelagt dette på overtagelsestidspunktet,kan jeg ikke se der er tale om en gyldig handel.

Jeg vil gerne tage en snak med dig, da jeg har siddet med flere handler - men som tidl. anbefalet vil jeg klart anbefale du går videre med advokat.

Mvh stig

www.larsen-finans.dk / 70 26 99 11

Stig Larsen - www.larsen-finans.dk- info(snabela)larsen-finans.dk - Telefon 70 26 99 11 - Du finder os også på Facebook

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)