Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke meta tags, er vigtige for seo

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Min programmør, er ved at lave min side pt. Nu render vi så ind i, at han havde taget alle mine HTML meta tags, fra en standard side. Så den var ens på alle sider.

Det har jeg bedt ham lave om, så jeg får dem individuelt. Spørgsmålet er så, hvilke tags er nødvendige? Sådan så han ikke behøver lave alle de forskellige tags, som dynamiske.

Jeg håber at i kan hjælpe :)

Morten

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:32

H tags
strong
b
li
alt
title

Er nogle af de tags der har indflydelse på seo ifl. min research.

M  dfdf

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:40

Nu tænkte jeg mere, Tags i headeren af HTML filen.

Du ved

<meta name="description" content="Free Web tutorials" />
<meta name="keywords" content="HTML,CSS,XML,JavaScript" />
<meta name="author" content="Hege Refsnes" />

og der ud af.

Jeg skulle nok have skrevet Meta tags i overskriften. Min fejl :)

Morten

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ingen...

Måske en overdrivelse men min erfaring siger, at meta-tags efterhånden er tillagt meget lidt værdi, eftersom folk har "snydt" meget med disse tags gennem tiden for at generere trafik.

Jeg ville personligt ikke gøre et stort nummer ud af det. Title tagget skal der dog være styr på i <head> delen.

// Michael

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:37

Michael Storm:

Ingen...

Måske en overdrivelse men min erfaring siger, at meta-tags efterhånden er tillagt meget lidt værdi, eftersom folk har "snydt" meget med disse tags gennem tiden for at generere trafik.

Jeg ville personligt ikke gøre et stort nummer ud af det. Title tagget skal der dog være styr på i <head> delen.

// Michael

Så du vurderer ikke, at description tag har betydning for CTR altså. Kan du ikke uddybe det lidt? Det er helt nyt for mig.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Fra  Designunivers Skrevet kl. 14:42

Det kan det sagtens have. Men min overbevisning omkring dens betydning for hvilken position din side opnår i søgemaskinen er uforandret. Altså at siden ikke opnår en højere placering pga dette tag.

I dette tilfælde tager jeg SEO som det at optimere ens side i forhold til at opnå den højest mulige position.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:03

Michael Storm:

Det kan det sagtens have. Men min overbevisning omkring dens betydning for hvilken position din side opnår i søgemaskinen er uforandret. Altså at siden ikke opnår en højere placering pga dette tag.

I dette tilfælde tager jeg SEO som det at optimere ens side i forhold til at opnå den højest mulige position.

Det er helt korrekt, at description tag ikke har indflydelse på ranking, men hvis du tager SEO alene som ranking og ikke gæster og konvertering, har du misforstået konceptet med SEO lidt ;-)

Tilmeldt 20. Aug 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:16

Kim Raufort:

H tags
strong
b
li
alt
title

Er nogle af de tags der har indflydelse på seo ifl. min research.

Er enig med Kim, bortset fra at <b> ikke skulle have nævneværdig indflydelse.

Men er det i øvrigt et SEO spørgsmål, eller mere et spørgsmål om hvordan man udformer gode HTML dokumenter generelt? For så er der faktisk nogle relevante <meta> tags.

:-) Andy

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Fra  Designunivers Skrevet kl. 23:36

SEO kan selvfølgelig omfatte mange ting på den måde. Så snakker vi, som Andy siger, også om korrekt opbyggelse af html-dokumenter, og så har vi pludselig en meget omfattende diskussion. Dog fint at vi lige fik klarlagt, på hvilken måde description-tagget er relevant i forhold til SEO.

Med hensyn til b-tagget i <body> delen har jeg dog hørt/læst, at det godt kan have en vis betydning. Det samme gælder <i> og <u>. Der er selvfølgelig mange meninger rundt omkring, og det er ikke noget jeg selv har forsket i :)

Nok mange kloge folk, der ved noget mere.

// Michael

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)