Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Antal produktkategorier i forhold til SEO

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har et spørgsmål - kan nogen svare mig på om det vil være godt eller skidt at jeg laver færre kategorier på min webshop.

Jeg driver siden www.hugabee.dk og jeg er begyndt at få så mange kategorier at jeg overvejer at ændre følgende (de fylder en masse ude til venstre på siden)

Alle iPod kategorier kommer til at ligge under én kategori der hedder iPod udstyr - selvfølgelig med alle underkategorier herunder.

Tilsvarende vil jeg gøre det for iPad og iPhone kategorierne

Dette vil bevirke at jeg i hovedroden vil få færre kategorier.

Mit spørgsmål til jer:

Vil det være dårligt for min SEO at jeg laver denne ændring eller har den inden effekt? Big Smile

Håber på en masse kloge svar!

Hilsen Anders

www.hugabee.dk

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2237
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 18:43

Hvis du laver om i menustrukturen(som du beskriver) så er det vigtigt at du får lavet 301 redirect fra den gamle URL over på den nye URL struktur.

Hvis du gør dette ved alle sammen, så beholder du stort set 100% af den link juice som du har ved de pågældende menupunkter.

Men hold tungen lige i munden og gør det kun, hvis du har styr på det du laver, ellers få nogle der ved hvad de laver til at hjælpe dig.

Kristian Ole Rørbye

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 21:10

Hej Anders

301 er en god idé i den sammenhæng, men færre menupunkter vil påvirke din søgemaskineoptimering trods det. Jo færre menupunkter des færre "snører i vandet" (som i denne sammenhæng er søgemaskinerne)

Det betyder ikke, at ændringen ikke bør ske, din menu er jo ganske omfattende. Man skal endelig ikke acceptere en uhensigtsmæssig menustruktur blot for at please søgemaskinernes. Først og fremmest er hjemmesiden til brugerne, så grundlæggende er det lidt en kompromis; usability vs. SEO.

Det er i sandhed en prioritering, du ikke er alene om! Smile

Mange hilsner,

Mathias

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)